بمب افکن های روسیه ناتو را نگران کردند

© Sputnik / Alexei Druzhininبمب افکن های روسیه ناتو را نگران کردند
بمب افکن های روسیه ناتو را نگران کردند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دو بمب افکن توپولف ـ 160 روسیه ناتو را در رزمایش "نیزه سه شاخه" نگران و مضطرب کردند.

به گزارش اسپوتنیک، بریتانیا برای همراهی بمب افکن های روسیه جنگنده های خود را به آسمان بلند کرد.
بتازگی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد دو هواپیمای جنگی روسیه پرواز ده ساعته برنامه ریزی شده ای را بر فراز دریاهای بارنتز و نروژ انجام دادند. خاطرنشان شد که انها مرزهای دیگر کشور ها را نقض نکرده و مطابق با مقررات بین المللی استفاده از حریم هوایی پرواز نموده اند.
علاوه بر این روسیه درباره پروازهای خود از اول تا سوم نوامبر بر فراز دریای نروژ هشدار داده است که این اطلاع دهی نیز باعث نگرانی ناتو شده است. طبق طرح مربوطه توپولف ـ 160 در پرواز خود تا فاصله 13.9 میل دریایی به سواحل نروژ نزدیک شده و در نواحی برگزاری رزمایش ناتو پرواز خواهد کرد.

بمب افکن جدید توپولف 160 ام + فیلم - اسپوتنیک ایران
بمب افکن جدید توپولف 160 ام + فیلم

همچنین اطلاع حاصل شده که نیروی دریایی روسیه نیز از 6 تا 9 نوامبر در دریای بارنتز و آبهای بین المللی شمال نروژ پروازهای آموزشی به همراه شلیک های موشکی انجام خواهد داد.
بزرگترین رزمایش ناتو به نام نیزه سه شاخه (Trident Juncture) از روز 27 اکتبر تا 7 نوامبر برگزار می شود. حدود 50 هزار نظامی از 30 کشور در این رزمایش شرکت دارند.
مقامات روسیه اعلام می کنند که مسکوهیچ کشوری را تهدید نمی کند اما به اقدامات بالقوه خطرناک برای منافع خود و تحرک روز افزون ناتو توجه نشان می دهد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала