اعطای نشان برای حمایت از توسعه ایرانشناسی به سفیر ایران در روسیه

© Sputnikاعطای نشان به سفیر ایران در روسیه برای حمایت از توسعه ایرانشناسی
اعطای نشان به سفیر ایران در روسیه برای حمایت از توسعه ایرانشناسی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جشن دویست سالگی تاسیس انستیتوی شرق شناسی آکادمی علوم روسیه با حضور بیش از 400 مقام و شخصیت علمی و سیاسی از بیش از 40 کشور و مقامات ارشد روسیه، در محل سالن تجارت جهانی مسکو برگزار شد.

ایران قادر است هر نوع تحریمی را پشت سر بگذارد+ ویدیو - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
ایران قادر است هر نوع تحریمی را پشت سر بگذارد+ ویدیو
به گزارش اسپوتنیک به نقل از بخش رسانه ای سفارت ایران در مسکو، در این مراسم، ویتالی نائومکین رئیس انستیتوی شرق شناسی به مهدی سنایی، سفیر ایران در فدراسیون روسیه «نشان آکادمی علوم روسیه به نام کراچکوفسکی» را اعطاء نمود.
این نشان که برای نخستین بار در حوزه ایران شناسی اعطا می گردد، به پاس کمک و همکاری مهدی سنایی در راستای توسعه ایرانشناسی در روسیه، برگزاری همایش ها، انتشار کتاب ها و دیگر حمایت های نزدیک از این انستیتو، به ایشان تعلق گرفت.
در این مراسم همچنین پیام هایی از سوی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، والنتینا ماتیونکا، رئیس شورای فدراسیون روسیه و تعدادی از نمایندگان دومای دولتی روسیه و سایر مقامات سیاسی و علمی این کشور قرائت شد.
به علاوه در این رویداد، مستند تهیه شده در معرفی انستیتو نیز برای حضار پخش شد. این مستند حاوی مصاحبه هایی بود که با برخی شخصیت های علمی و سیاسی از جمله مهدی سنایی در خصوص انستیتو، صورت گرفته بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала