اعلام منبع دانمارک برای متهم کردن ایران به ترور

© Fotolia / Сmfotoworksاعلام منبع دانمارک برای متهم کردن ایران به ترور
اعلام منبع  دانمارک برای متهم کردن ایران به ترور - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانمارک هشدار درباره طرح ترور یک فعال عرب ایرانی در این کشور توسط سرویس های اطلاعاتی ایران را از سازمان اطلاعاتی موساد اسرائیل دریافت کرده بود.

به گزارش اسوتنیک، این مطلب را شبکه رادیویی ـ تلویزیونی اسرائیلی "کان" گزارش داده است.
هر چند ایران اتهام وارده را تکذیب کرد، انتشار این خبر باعث شده بود دانمارک سفیر خود را از تهران فرا بخواند.
پیشتر سرویس اطلاعاتی دانمارک خبر از طرح ترور یک فعال عرب ایرانی در دانمارک توسط دولت ایران داد.
بورچ اندرسون، رئیس سرویس اطلاعاتی دانمارک گفته بود " با طرح سرویس اطلاعاتی ایران برای انجام حمله در خاک دانمارک روبرو هستیم. این اقدام به هیچ وجه قابل قبول نیست".
یک فعال عرب ایرانی ساکن دانمارک، هدف مورد نظر برای این ترور بوده است، ایران این فرد را به دلیل اتهام به مداخله در حادثه تروریستی سپتامبر در اهواز، زیر نظر داشته است.
رئیس سرویس اطلاعاتی دانمارک در ادامه افزود که این شخص عربی — ایرانی، رهبر شاخه دانمارک جنبش مبارزه عربی برای آزادی اهواز بوده است. هم اکنون سه نفر تحت حفاظت و حمایت پلیس دانمارک هستند.
به گفته سرویس اطلاعاتی دانمارک ۹ روز پیش یک شهروند نروژی ایرانی‌تبار در ارتباط با این پرونده بازداشت شده است. این فرد هر گونه ارتباط با این گروه را رد کرده است. فرد مظنون در تاریخ 21 اکتبر در سوئد بوده است و سپس به دانمارک آمده است.

اتهام به ایران برای تلاش به ترور در خاک دانمارک - اسپوتنیک ایران
اتهام به ایران برای تلاش به ترور در خاک دانمارک

شایان ذکر است، در روز 22 سپتامبر، 30 دقیقه پس از آغاز رژه نیروهای مسلح مستقر در اهواز به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس، ناگهان چند نفر از میان جمعیت به مردمی که در حال مشاهده رژه بودند، تیر اندازی کردند. گفته می‌شود که دو نفر با اسلحه گرم پس از تیراندازی به سمت مردم قصد تیراندازی به سمت جایگاه را داشتند که توسط نیروهای مسلح مضروب شدند. در این حمله تروریستی دست کم 24 تن کشته و 60 نفر دیگر زخمی شدند.
ساعانی پس از این حادثه خبرگزاری ایرنا گزارش داد که گروهک «الاحواز» مسئولیت این حمله تروریستی را برعهده گرفت اما گروهک تروریستی داعش* نیز با انتشار ویدئویی مسئولیت این حمله تروریستی را بر عهده گرفت. اکنون سپاه پاسداران ایران موفق به دستگیری سرکرده این حمله تروریستی شده است.

*گروهک تروریستی ممنوعه در روسیه

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала