نگرانی فیفا از حمله هکر های به کامپیوترهای این سازمان

© AP Photo / Keystone, Steffen Schmidtنگرانی فیفا از حمله هکر های به کامپیوترهای این سازمان
نگرانی فیفا از حمله هکر های به کامپیوترهای این سازمان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حمله هکرها به کامپیوترهای فیفا و استخراج اطلاعات محرمانه، فیفا را نگران ساخته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فدراسیون جهانی فوتبال، هکرها به کامپیوترهای این نهاد بین‌المللی حمله کرده و به صورت غیرقانونی به مرکز داده‌ها دسترسی یافتند.

فوتبالیست کورواتی در مراسم اعطای بهترین جایزه فوتبال فیفا - اسپوتنیک ایران
مراسم اعطای جوایز فیفا

در بیانیه فیفا آمده است: نگران هستیم که برخی از اطلاعات به صورت غیرقانونی در این حمله سایبری به دست آمده باشد. فیفا اطلاعات بیشتری درباره جزئیات حمله سایبری به سیستم‌های نهاد مرکزی خود ارائه نکرده است.
جیانی اینفانتینو، رئیس سوئیسی فیفا نیز در این خصوص اعلام کرد: "کار من شرکت در مباحث، مذاکره‌ها، تغییر مدارک، پروژه‌ها، ایده‌ها و بسیاری از مسائل دیگری است. منظورم این است اگر در دفترم بنشینم و با کسی ارتباط برقرار نکنم، هیچ‌کاری انجام ندهم چطور می‌توانم کارم را به درستی پیش‌ ببرم. اگر کسی معتقد است این کار درستی نیست بنابراین هیچ کار دیگری نمی‌توانم انجام دهم. فقط کار صادقانه و حرفه‌ای در جهت منافع فوتبال انجام می‌دهم.
فیفا بدنبال ارتقای سیستم کامپیوتری خود برای جلوگیری از حملات بعدی هکرها است.
شایان ذکر است، الکسی سوروکین، عضو شورای فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) گفت: فیفا گزارشی منتشر کرده است که به استناد آن، جام جهانی فوتبال 2018 روسیه براساس تجزیه و تحلیل های صورت گرفته آنرا می توان به عنوان بهترین دوره این رقابتها دانست. فیفا در این انتخاب، معیارهای مختلفی از جمله آمادگی زیر ساخت ها و سازماندهی خوب رقابت ها را در نظر گرفته است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала