عقب نشینی آمریکا در مقابل ایران

© Photo / President of the Islamic Republic of Iran websiteعقب نشینی آمریکا در مقابل ایران
عقب نشینی آمریکا در مقابل  ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حسن روحانی، رئیس جمهور ایران از عقب نشینی واشنگتن در برابر تهران سخن گفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، رئیس جمهوری ایران با تاکید بر اینکه آمریکا در توطئه جدید علیه ایران پیروز نخواهد شد، گفت: آنها قدم به قدم در حال عقب‌نشینی هستند؛ اول گفتند صادرات نفت را به صفر می‌رسانیم؛ بعد گفتند که در نوامبر نمی‌شود که به صفر برسانیم، چند ماه بعد ممکن است و بعد کم کم گفتند نمی‌شود به صفر برسانیم و می‌خواهیم صادرات نفت را کم کنیم.
حسن روحانی رئیس جمهوری، روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت، با تاکید بر اینکه مردم ایران با قاطعیت بدانند که دولت از این تهدیدات آمریکا هراسی ندارد، یادآور شد: ممکن است، در چند ماه گذشته مقداری بر مردم ما سخت گذشته باشد و در چند ماه آینده هم سخت بگذرد، ‌اما دولت همه توان خود را برای کاهش مشکلات بکار خواهد بست و به حول و قوه الهی و با کمک مردم، تولیدکننده‌ها و صادرکننده‌ها و به کمک همه فعالان اقتصادی، نخواهیم گذاشت این روند ادامه پیدا کند.
رئیس جمهوری ایران گفت: بسیاری از کشورهای بزرگ از جمله کشورهای بزرگ در آسیا، اروپا و در قاره‌های دیگر در پیام‌هایشان در همین روزهای اخیر، اعلام کردند که در کنار ایران خواهند ایستاد.

اتحادیه اروپا خواهان حفظ تجارت و روابط مالی با ایران است - اسپوتنیک ایران
اتحادیه اروپا خواهان حفظ تجارت و روابط مالی با ایران است

روحانی با بیان اینکه آمریکایی‌ها هیچ‌کدام از این اقدامات را نمی‌توانند انجام دهند، خطاب به آنان، اظهار داشت: شما نه می‌توانید نفت ایران را قطع کنید و نه می‌توانید به آن حدی که مورد نظرتان است، برسانید؛ شما می‌خواهید مردم ایران را عصبانی کنید؛ البته ملت ایران از آمریکا و جنایت‌های آمریکا عصبانی هستند نه از دولت و نظام خودشان.
روحانی خاطرنشان کرد: به طرف‌های تجاری ایران هم می‌گوییم که این فشار آمریکا، موقت است و روابط ما با شما، یک روابط دائمی است. آمریکایی‌ها چند روزی فریادی می‌کشند و داد و فریادی می‌کنند و خواهند رفت. آنها نمی‌توانند برای منطقه و ملت‌های بزرگ در این زمینه تصمیم‌گیری کنند.
هشتم ماه مه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که از برجام خارج می شود و نه فقط تحریم های قبلی را باز می گرداند بلکه تحریم های جدید علیه تهران را نیز اعمال خواهد کرد.
تحریم های آمریکا از جمله شامل محدودیت مرتبط با تجارت ایران در زمینه طلا و فلزات گرانبها و تحریم های هواپیمایی و خودرویی هستند. تحریم های نفتی علیه ایران نیز از روز 4 نوامبر سال 2018 به مرحله اجرا در می آید. علاوه براین واشنگتن قصد دارد اقداماتی را علیه کشورهایی که با ایران همکاری می کنند صورت دهد. واشنگتن از همین حالا تلاش می کند از فروش نفت ایران جلوگیری کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала