چرا مایک پمپئو فایل مرگ خاشقجی را گوش نداد؟

© Flickr / Gage Skidmoreچرا مایک پمپئو فایل مرگ خاشقجی را گوش نداد؟
چرا مایک پمپئو فایل مرگ خاشقجی را گوش نداد؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا از گوش دادن به فایل صوتی مرگ خاشقجی امتناع کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فاکس نیوز، یک مسئول آمریکایی که درخواست داشت هویتش فاش نشود گفت: جینا هسپل، رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) هفته گذشته از ترکیه بازدید کرد و فایل صوتی متعلق به کشته شدن خاشقجی را گوش داد. اما مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا از گوش دادن به آن یا دیدن هرگونه اسنادی در این خصوص خودداری ورزید.

این مسئول گفت: گوش ندادن پمپئو به فایل صوتی هدفمندانه بود زیرا وی در صورت گوش دادن به آن مجبور به بیان اظهاراتی در این خصوص می‌شد اما کسی از رئیس سیا انتظار طرح هیچگونه اظهاراتی را ندارد. این وضعیت یعنی گوش دادن پمپئو به فایل صوتی موجب می‌شد توافقات و امتیازات با عربستان متوقف و تحقیقات کیفری در ریاض آغاز و تحریم‌های علیه عربستان اعمال شود که این آسان نخواهد بود.

این مسئول عنوان داشت، هرگونه توافقی که میان واشنگتن و ریاض امضا می‌شود — اگر علیه آنکارا باشد و یا در صورت بیان اظهاراتی که برای ترک‌ها خوشایند نباشد- می‌تواند ترک‌ها را مجبور به افشای فایل صوتی در برابر افکار عمومی کند و در این صورت اوضاع به هم می‌ریزد.

جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی که از سال 2017 در آمریکا تحلیلگر روزنامه واشنگتن پست بود، روز 2 اکتبر پس از ورود به سرکنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. پس از مدتی ابهام درباره این قضیه ، رسانه های دولتی عربستان سعودی روز 20 اکتبر گزارش دادند، خاشقجی در جریان نزاع با کارکنان سرکنسولگری جان خود از دست داده است. در این رابطه 18 نفر بازداشت شده و اکنون بازجویی از آنها جریان دارد. مقامات عربستان تلاش می ورزند حقیقت را کشف کرده و همه مقصران را تحت تعقیب قضایی قرار داده و مجازات کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала