احضار سفیر ایران توسط وزات امور خارجه دانمارک

© Flickr / solveig østerø schrøderاحضار سفیر ایران توسط وزات امور خارجه دانمارک
احضار سفیر ایران توسط وزات امور خارجه دانمارک - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانمارک ، ایران را به تلاش برای ترور یک شهروند عرب – دانمارکی در خاک خود متهم کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، وزارت امور خارجه دانمارک در واکنش به تلاش ایران برای سوء قصد به جان یک فعال عرب در دانمارک سفیر ایران در دانمارک را احضار نمود..به نقل از مقامات دانمارکی، هدف این طرح، ترور یک

اتهام به ایران برای تلاش به ترور در خاک دانمارک - اسپوتنیک ایران
اتهام به ایران برای تلاش به ترور در خاک دانمارک
فعال عرب ایرانی بوده که در دانمارک زندگی می کرد، از سوی دیگر بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران این اتهامات را رد نموده است.

به نقل از روزنامه "پلیتیکن" وزیر امور خارجه دانمارک در خصوص احضار سفیر ایران در دانمارک، در یک کنفرانس خبری گفت: "این یک گام دیپلماتیک بسیار قوی و غیر معمول است".

دانمارک از سوی دیگر اعلام نمود که از همتایان خود در اتحادیه اروپا به خاطر اقدام ایران در تلاش برای ترور یک شخص در خاک این کشور، می خواهد تا تحریم های جدیدی را علیه ایران اعمال نمایند.
بورچ اندرسون، رئیس سرویس اطلاعاتی دانمارک اعلام نموده است که ایران برای سوء قصد به جان یک فرد عرب ایرانی در خاک این کشور متهم شده است، به نقل از آندرسون "دانمارک با طرح سرویس اطلاعاتی ایران برای انجام حمله در خاک دانمارک روبرو هستیم. این اقدام به هیچ وجه قابل قبول نیست".
یک فعال عرب ایرانی ساکن دانمارک، هدف مورد نظر برای این ترور بوده است، ایران این فرد را به دلیل اتهام به مداخله در حادثه تروریستی سپتامبر در اهواز، زیر نظر داشته است.
رئیس سرویس اطلاعاتی دانمارک در ادامه افزود که این شخص عربی — ایرانی، رهبر شاخه دانمارک جنبش مبارزه عربی برای آزادی اهواز بوده است. هم اکنون سه نفر تحت حفاظت و حمایت پلیس دانمارک هستند.
به گفته سرویس اطلاعاتی دانمارک یک شهروند نروژی ایرانی‌تبار ۹ روز پیش در ارتباط با این پرونده بازداشت شده است. این فرد هر گونه ارتباط با این گروه را رد کرده است. فرد مضنون در تاریخ 21 اکتبر در سوئد بوده است و سپس به دانمارک آمده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала