اتحادیه اروپا خواهان حفظ تجارت و روابط مالی با ایران است

© Sputnik / Alexey Vitvitskyاتحادیه اروپا خواهان حفظ تجارت و روابط مالی با ایران است
اتحادیه اروپا خواهان حفظ تجارت و روابط مالی با ایران است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اتحادیه اروپا می خواهد توافق اتمی با ایران را حفظ کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دویچه وله، سخنگوی دفتر اطلاع‌رسانی سیاست‌های اتحادیه اروپا در امور ایران اعلام کرد: اتحادیه اروپا سازکار ویژه ای را برای حفظ مبادلات مالی و تجاری با ایران در دست اجرا دارد و این اتحادیه مصمم به حفظ توافق اتمی با ایران است.

همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر علت تأخیر در اجرای این سازوکار پیش از آغاز تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت: تصمیم به راه‌اندازی چنین سازکاری 24 سپتامبر(دوم مهرماه) در دیدار وزرای خارجه اتحادیه اروپا در حاشیه اجلاس سالانه سازمان ملل در نیویورک اتخاذ شد. این تصمیم سپس برای اجرای به کشورهای عضو اتحادیه اروپا واگذار شد. وی تأکید کرد که روشن شدن جزئیات کامل و شیوه اجرای این تصمیم نیاز به زمان دارد.

اتحادیه اروپا تأکید دارد که با قانون موسوم به "قانون مسدودکننده" یا "مقررات مقابله‌ای" به اتحادیه اروپا این امکان را خواهد داد تا با نادیده گرفتن احکام صادرشده در دادگاه‌های ایالات متحده، در برابر تحریم‌های فرامرزی آمریکا پس از خروج یکجانبه این کشور از برجام بایستد. این قانون که پس از آغاز دور نخست تحریم‌های آمریکا علیه ایران در ماه اوت به روز شد، رعایت تحریم‌های آمریکا علیه ایران را برای شرکت‌های اروپایی ممنوع می‌کند. همچنین شرکت‌هایی که این قانون را رعایت نکنند ممکن است که مجازات شوند. این قانون همچنین دارای مکانیسم‌هایی است که پرداخت غرامت به شرکت‌های اروپایی را، در صورت متضرر شدن احتمالی به خاطر معامله با ایران، امکان‌پذیر کرده و آنها را قادر به طرح دعاوی متقابل خواهد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала