اکسپرس: انگلیس در جریان دستور ربایش خاشقجی بوده است

© AP Photo / Hasan Jamaliاکسپرس: انگلیس در جریان دستور ربایش خاشقجی بوده است
اکسپرس: انگلیس در جریان دستور ربایش خاشقجی بوده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اکسپرس: سرویس اطلاعاتی انگلیس از سرنوشتی که سعودی ها می خواستند درباره خاشقجی بگیرند مطلع بوده و روز قبل از حادثه به ریاض اعلام کرده بود که مخالف این کار است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اکسپرس، این نشریه به نقل از یک منبعی مطلع اعلام کرد: سرویس اطلاعاتی انگلیس از سرنوشتی که سعودی ها می خواستند درباره خاشقجی بگیرند مطلع بوده و روز قبل از حادثه به ریاض اعلام کرده بود که مخالف این کار است.

این نشریه افزود: سرویس‌های اطلاعاتی انگلیس می‌دانسته‌اند که یک «عضو حلقه سلطنتی عربستانسعودی» دستور ربایش و حتی در صورت نیاز قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد عربستانی را صادر کرده است. اداره ارتباطات دولتی انگلیس (جی.سی.اچ.کیو) که از جمله مهمترین نهادهای اطلاعاتی انگلیس است، با شنود گفت‌وگوهای مقام‌های اداره استخبارات عربستان سعودی دریافته‌اند که این مقام دستور ربایش خاشچقی و بازگرداندن او به عربستان را صادر کرده و برای اینکه در صورت لزوم اقدامات بیشتری هم علیه او انجام شود، راه را باز گذاشته است. سرویس اطلاعات خارجی انگلیس (ام. آی. 6) یک روز پیش از قتل خاشقچی از تصمیم سعودی‌ها برای بازداشت او مطلع شده‌اند و حتی به ریاض هشدار داده‌اند که این کار را اقدام درستی نمی‌دانند، با این حال عربستان سعودی به این هشدار توجهی نکرده است.

جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی که از سال 2017 در آمریکا تحلیلگر روزنامه واشنگتن پست بود، روز 2 اکتبر پس از ورود به سرکنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. پس از مدتی ابهام درباره این قضیه ، رسانه های دولتی عربستان سعودی روز 20 اکتبر گزارش دادند، خاشقجی در جریان نزاع با کارکنان سرکنسولگری جان خود از دست داده است. در این رابطه 18 نفر بازداشت شده و اکنون بازجویی از آنها جریان دارد. مقامات عربستان تلاش می ورزند حقیقت را کشف کرده و همه مقصران را تحت تعقیب قضایی قرار داده و مجازات کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала