کاهش سطح محبوبیت ترامپ در آمریکا

© AP Photo / Alex Brandonدونالد ترامپ
دونالد ترامپ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چرا ترامپ دیگر محبوب نیست؟

به گزارش اسپوتنیک مطابق با نظرسنجی های موسسه گالوپ محبوبیت دونالد ترامپ در بین مردم کشورش در یک هفته 40 در صد کاهش یافته است.

بر اساس آخرین نظرسنجی موجود که 28 اکتبر انجام شد، فقط 40 درصد امریکایی ها از رئیس جمهور این کشور حمایت می کنند. این رقم چهار درصد کمتر از رقمی است که توسط سازمان دهندگان نظرسنجی یک هفته پیش در 21 اکتبر ثبت شده بود. 54 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی از کار رئیس دولت راضی نیستند.

افشای طرح برکناری ترامپ - اسپوتنیک ایران
افشای طرح برکناری ترامپ

این نظرسنجی در تاریخ 22-28 اکتبر با شرکت 1500 امریکایی بالغ برگزار شد. میزان خطا 3 در صد گزارش شده است.

با وجود این، میزان محبوبیت دونالد ترامپ در مدت باقی مانده تا زمان انتخابات میان دوره‌ای ماه نوامبر کنگره امریکا بیشتر از میزان محبوبیت باراک اوباما در زمان برگزاری انتخابات میان دوره‌ای سال 2010 است.

در اکتبر 2010 میزان محبوبیت باراک اوباما به شکل بیسابقه ای کاهش یافت و در انتخابات میان‌دوره‌ای همان سال نیز حزب وی تعداد چشمگیری از کرسی‌ها در مجلس نمایندگان و سنا را از دست داد.

بسیاری از ناظران، انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره امریکا را نوعی رفراندوم در مورد عملکرد ترامپ می دانند. انتخابات میان دوره ای آمریکا اهمیت زیادی برای آینده سیاسی کشور دارد. در صورت پیروزی حزب دمکرات، ترامپ با وضعیت ناگواری روبرو خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала