قطر: ترک‌ها برادران ما و آمریکایی‌ها همپیمان ما هستند

© REUTERS / Thomas Whiteقطر : ترک‌ها برادران ما و آمریکایی‌ها همپیمان ما هستند
قطر : ترک‌ها برادران ما و آمریکایی‌ها همپیمان ما هستند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر دفاع قطر اعلام کرد کشورش نه به محور عربستان و نه به محور ایران می‌پیوندد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، خالد بن حمد العطیه وزیر دفاع قطر در سخنانی در کنفرانسی با موضوع بحران میان قطر و عربستان در دانشگاه قطر گفت قرار گرفتن ترکیه برادر در کنار دوحه اولین عامل خارجی بود که محاصره را در وهله اول با شکست روبرو کرد.

افزایش چشمگیر صادرات ایران به قطر - اسپوتنیک ایران
افزایش چشمگیر صادرات ایران به قطر

وی در ادامه افزود: کشورهای محاصره کننده بر حمایت آمریکا برای انجام عملیات نظامی علیه قطر حساب باز می‌کردند که تصور اشتباهی بود، چرا که قطر روابط استراتژیکی با ایالات متحده دارد و ما هرگز منتظر هیچ کس برای دفاع از خود نخواهیم ماند، ترک‌ها برادران ما و آمریکایی‌ها همپیمان ما هستند و قطر گام‌های بزرگی در زمینه‌های فناوری ساخت سلاح برداشته است. قطر این گزینه را انتخاب کرد که به دو محور در منطقه نپیوندد و آنها عربستان و ایران هستند.
العطیه همچنین در خصوص عادی سازی روابط قطر با کشورهای محاصره کننده گفت: هرگونه آشتی با کشورهای محاصره کننده مشروط به عذرخواهی علنی آنها از ملت قطر است که به سبب محاصره تحمیلی بر آنها متضرر و اذیت شدند، پس از عذرخواهی گفت‌وگو می‌کنیم.
گفتنی است عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر روابط خود را با قطر از پنجم ژوئن 2017 به سبب آنچه حمایت از تروریسم خواندند، قطع کردند، دوحه این اتهام را رد و تاکید کرد با هجمه‌ای از دروغ‌ها و اتهام‌زنی‌ها روبرو است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала