توهمات خطرناک دولت آمریکا درباره ایران

© Sputnik / Alexei Danichev /  مراجعه به بانک تصاویر توهمات خطرناک دولت آمریکا درباره ایران
توهمات خطرناک دولت آمریکا درباره ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مشاور رئیس‌جمهور سابق آمریکا برنامه‌های دولت آمریکا را برای وادار کردن ایران به امضای توافق جدید، توهمات خطرناک نامید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه فارن‌افرز، کالین کال، مشاور باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در یادداشتی در این نشریه با عنوان توهمات خطرناک پامپئو درباره ایران به تشریح ادراک‌های اشتباه دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در قبال ایران پرداخت.

فشار بی سابقه ترامپ بر ایران - اسپوتنیک ایران
داده نمایی
فشار بی سابقه ترامپ بر ایران

این مشاور اسبق باراک اوباما نوشت: مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، معتقد است سیاست فشار حداکثری که دولت ترامپ بعد از خروج از توافق هسته‌ای برجام به‌کار گرفته می‌تواند تمامی رفتارهای ایران را تغییر داده و این کشور را برای توافق جدید تحت فشار قرار دهد. این توهمی خطرناک است.
کال همچنین تصریح کرد که برنامه‌های واشنگتن برای رساندن صادرات نفت ایران به صفر موفق نخواهند شد.
ظریف : آمریکا معتاد به تحریم است - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
ماییم و نوای بی نوایی

در تاریخ 8 می، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد. 5 اوت، ترامپ فرمان برقراری مجدد تحریم ها علیه ایران را طی دو مرحله و پس از خروج آمریکا از برجام در 8ام می، امضا کرد. مرحله‌ای از تحریم‌ها ، که برای 5 نوامبر برنامه ریزی شده است، شامل اعمال محدودیت‌ها در بخش انرژی ایران و همچنین عملیات‌های بانک مرکزی این کشور است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала