انتقاد از سفرهای خارجی بی فایده نمایندگان مجلس ایران

© AP Photo / Vahid Salemiانتقاد از سفرهای خارجی بی فایده نمایندگان مجلس ایران
انتقاد از سفرهای خارجی بی فایده نمایندگان مجلس ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی ایران اعلام کرد سفرهای نمایندگان و گروه‌های دوستی پارلمانی به کشور های خارجی در شرایط فعلی اقتصادی هیچ توجیهی ندارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از افکار نیوز ، حسینعلی حاجی‌دلیگانی،نماینده مردم شاهین‌شهر درمجلس شورای اسلامی ، با اشاره به سفر 3 تن از نمایندگان به برزیل،گفت: اگر سفرهای نمایندگان و گروه‌های دوستی پارلمانی، هدفمند و برای مردم و کشور نتیجه‌ای در برداشته باشد و برای پیگیری خواسته‌ای انجام شود، می‌تواند قابل توجیه باشد.
وی ادامه داد: اینکه برخی از نمایندگان به کشوری سفر کنند، نتیجه چندانی هم در برنداشته باشد و در عمل بیشتر حالت گردشگری داشته باشد، اقدام درستی نیست. این سفر‌ها باید دستاورد محسوسی برای مردم داشته باشد. بنابراین ما خواستار این هستیم که هر سفری که گروه‌های دوستی پارلمانی انجام می‌دهند در پایان به نمایندگان گزارشی دهند که چه نتیجه‌ای از این سفر برای مردم و کشور حاصل شده است.
حاجی‌دلیگانی با بیان اینکه لازم است سفرهای خارجی نمایندگان ساماندهی و مدیریت شود، تصریح کرد: مجموعه‌ای که در مجلس مسئول سفرهای خارجی نمایندگان است باید بر این سفرها نظارت داشته باشد و در شرایط فعلی اقتصادی این‌گونه سفرها را مدیریت و کنترل کند.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: بعضا دیده شده بهترین نوع بلیط هواپیما، هتل و غذا از سوی این گروه‌ها انتخاب و سفارش داده شده است که چنین مخارجی هزینه سفرها را چندین برابر می‌کند. در نتیجه در شرایطی که وضعیت اقتصادی جامعه چندان مناسب نیست و بسیاری از مردم زیر خط فقر هستند، هزینه‌های میلیونی توجیهی ندارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала