بیانیه پارلمان اروپا درباه قتل روزنامه نگار سعودی

© AP Photo / Christian Lutzبیانیه پارلمان اروپا درباه قتل روزنامه نگار سعودی
بیانیه پارلمان اروپا درباه قتل روزنامه نگار سعودی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پارلمان اروپا خواستار تحقیقات بین المللی درباه قتل روزنامه نگار سعودی شد.

واکنش جمهوری چک به قتل جمال خاشقجی - اسپوتنیک ایران
واکنش جمهوری چک به قتل جمال خاشقجی
به گزارش اسپوتنیک، پارلمان اروپا خواستار تحقیقات بین‌المللی درباره قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی شد که در کنسولگری عربستان در استانبول به قتل رسیده است.

این پارلمان در بیانیه‌ امروز (پنج‌شنبه) خود اظهار داشت: پارلمان اروپا شدیدا قتل و شکنجه خاشقجی را محکوم کرده و خواهان انجام تحقیقات بین‌المللی برای کشف واقعیت مرگ او در کنسولگری عربستان شد.

این نهاد اروپایی همچنین خواستار ممنوعیت فروش سلاح از سوی کشورهای عضو به ریاض شد.پارلمان اروپا با تصویب طرحی در راستای انجام تحقیقات بین‌المللی درباره قتل خاشقجی افزود:‌ ترور خاشقجی بدون اطلاع بن سلمان، ولیعهد عربستان غیرممکن است.

جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی که از سال 2017 در آمریکا تحلیلگر روزنامه واشنگتن پست بود، روز 2 اکتبر پس از ورود به سرکنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. پس از مدتی ابهام درباره این قضیه ، رسانه های دولتی عربستان سعودی روز 20 اکتبر گزارش دادند، خاشقجی در جریان نزاع با کارکنان سرکنسولگری جان خود از دست داده است. در این رابطه 18 نفر بازداشت شده و اکنون بازجویی از آنها جریان دارد. مقامات عربستان تلاش می ورزند حقیقت را کشف کرده و همه مقصران را تحت تعقیب قضایی قرار داده و مجازات کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала