واکنش کرملین به دست داشتن آمریکا در حمله به پایگاه روسیه

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش کرملین به دست داشتن آمریکا در حمله به پایگاه روسیه
واکنش کرملین به دست داشتن آمریکا در حمله به پایگاه روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه حبر هدایت پهپادهای حمله کننده به پایگاه هوایی حمیمیم در سوریه از سوی هواپیمای شناسایی امریکایی Poseidon-8را نگران کننده نامید.

به گزارش اسپوتنیک، پسکوف گفت:" هیچکس نباید شک داشته باشد که نتیجه گیری ها و بررسی های لازم در اینباره از سوی نظامیان ما انجام خواهد شد".
پسکوف همچنین احتمال داد موضع پهپاد ها در سوریه در دیدار قریب الوقوع ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ، روسای جمهور روسیه و امریکا مطرح خواهد شد. که در نظر است در حاشیه مراسم صد مین سالگرد پایان جنگ جهانی اول در پاریس در روز 11 نوامبر برگزار شود.
پیشترآلکساندر فومین، معاون وزارت دفاع روسیه اعلام کرد هنگام یکی از حملات گسترده پهپادها به پایگاه هوایی حمیمیم روسیه، هدایت آنها از هواپیمای شناسایی آمریکا صورت می گرفت.
فومین در سخنرانی خود در یک همایش بین المللی امنیتی در پکن ضمن اعلام این مطلب گفت:" در آن زمان بطور همزمان 13 پهپاد اعزام شده بودند. آنها با نظم رزمی متحد و به صورت یک تیم متحد حرکت می کردند و در آن زمان هواپیمای شناسایی آمریکایی "پوسیدون 8" طی هشت ساعت در حال پرواز در حوضه دریای مدیترانه بود".
معاون وزیر دفاع روسیه افزود"هدایت دستی پهپادها نه توسط یک کشاورز بلکه توسط هواپیمای پوسیدون 8 مجهز به تجیزات معاصر صورت می گرفت".
به گفته وی ، پهپادها پس از روبرو شدن با ماشین جنگ الکترونیک عقب نشینی کردند تا دستورات جدید را دریافت کنند.
فومین در پایان گفت:" سپس از فضا به هدایت آنها پرداخته و باصطلاح سوراخ ها برای رخنه را به آنها گوشزد کردند و آنها به رخنه پرداخته و منهدم شدند".
توضیح داده نشد که این حمله در چه زمانی صورت گرفت.
تروریست ها در سوریه فعالانه از پهپادها از جمله برای حمله به حمیمیم استفاده می کنند و فقط در ماه اوت سامانه های دفاع هوایی این پایگاه 47 پهپاد را سرنگون کردند

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала