تروریست خواندن سلیمانی، راه نجات عربستان و انحراف افکار عمومی

© AFP 2023 / ISNA/MEHDI GHASEMIتروریست خواندن سلیمانی، راه نجات عربستان برای انحراف افکار عمومی
تروریست خواندن سلیمانی، راه نجات عربستان برای انحراف افکار عمومی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به عقیده سردار کوثری، عربستان برای انحراف افکار عمومی از قتل خاشقجی، نام سپاه و سردار سلیمانی را در فهرست تروریست ها قرار داده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، جانشین قرارگاه ثارالله آقای سردار کوثری با اشاره به اقدام عربستان سعودی و بحرین در انتشار بیانیه ای علیه سرلشکر سلیمانی و سپاه پاسدران، گفت: سران سعودی باید پاسخگوی اعمالشان باشند.

واکنش تند سردار سلیمانی علیه رئیس جمهور آمریکا - اسپوتنیک ایران
واکنش تند سردار سلیمانی به اظهارات رئیس جمهور آمریکا

 عربستان و بحرین، نام قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست افراد و سازمانهایی قرار داده که به حمایت از تروریسم قرار دادند. وی در این خصوص اظهار داشت: عربستان در منجلابی افتاده که به راحتی نمی تواند خود را بیرون بکشد به همین دلیل با این اقدامات بدنبال فرار به جلو است. وی افزود: آل سعود بدنبال فرافکنی و منحرف کردن افکار عمومی جهان و منطقه از موضوع قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی الاصل در کنسولگری این کشور در ترکیه است. آنها با انتشار این مطلب می خواهند توجه افکار عمومی را از قتل خاشقجی به سوی ایران منحرف بکنند

. جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه تصریح کرد: قطعا اقدامات عربستان سعودی برای انحراف افکار عمومی نتیجه ای در بر ندارد. آنها باید بدانند جنایات آنها به این آسانی و با این روش ها پاک شدنی نیست. افکار عمومی می دانند که خاشقجی به فرمان سران عربستان سعودی به قتل رسیده است.

جمال خاشقجی نویسنده و روزنامه نگار 59ساله سعودی روز سه‌شنبه 10 مهر(دوم اکتبر) پس از آنکه برای ثبت ازدواج خود به کنسولگری سعودی در استانبول رفت، ناپدید شد. عربستان سعودی مدعی شد که وی از سفارت خارج شده اما نامزد وی این موضوع را رد کرد. نام وی در لیست افراد تحت تعقیب بن سلمان قرار داشت. از سوی دیگر، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در ابتدا تأکید کرد که وی از کنسولگری عربستان خارج نشده‌است. در روزهای آتی، منابع ترکیه‌ای اعلام کردند که ارزیابی اولیه پلیس ترکیه نشان می‌دهد که جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول به قتل رسیده و تکه‌تکه شده‌است. به گفته شبکه الجزیره قتل جمال خاشقجی از پیش برنامه‌ریزی شده بود و کنسولگری جسد او را از ساختمان خارج کرده‌است. نیویورک تایمز به نقل از رئیس انجمن رسانه‌های عربی گفته‌ است که "مقام‌های ترکیه تکه‌ تکه شدن جسد خاشقجی را تأیید کرده‌اند".

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала