خروج از پیش تعیین شده آمریکا از پیمان INF

© Sputnik / Sergey Mamontov /  مراجعه به بانک تصاویر خروج از پیش تعیین شده آمریکا از پیمان INF
خروج از پیش تعیین شده آمریکا از پیمان INF - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ولادیمیر پوتین خروج ایالات متحده از پیمان منع استفاده از موشک های میان برد را از پیش تعیین شده دانست.

به گزارش اسپوتنیک ، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت: واشنگتن ظاهرا تصمیم گرفته است که از معاهده منع استفاده از موشک های میان برد و کوتاه برد خارج شود.مشخص است که این تصمیم مدت ها قبل گرفته شده است. هزینه های تحقیق و توسعه در مورد این نوع از سلاح ها در بودجه ایالات متحده است. هزینه های مربوط به تحقیق و توسعه این کلاس از سلاح ها در بودجه ایالات متحده در نظر گرفته شده است.

مسكو مي تواند به پيمان شكنى آمريكا پاسخ نظامى-فنى بدهد - اسپوتنیک ایران
مسكو مى تواند به پيمان شكنى آمريكا پاسخ نظامى-فنى بدهد

پوتین در کنفرانس مطبوعاتی پس از گفتگو با جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا، در پاسخ به سوال در خصوص قصد آمریکا برای خروج از پیمان INF گفت: کنگره ایالات متحده هزینه های مربوط به تحقیق و توسعه موشک های کوتاه و میان برد را در نظر گرفته‌اند و این بدین معنی است این تصمیم گرفته شده است. تحقیق و توسعه انجام نمیشود که نتایج حاصل از آن در قفسه قرار داده شود و خاک بخورد. این بدین معنی است که قدم های بعدی در پیش است. بودجه قبلا توسط کنگره (ایالات متحده) تصویب شده است و کنگره در مورد آن موافقت کرده است، اما بیانیه سیاسی در این خصوص چند روز پیش ساخته شده است.
گفتنی است،دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، تصمیم خود را برای خروج از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد در 20 اکتبر اعلام کرد و روسیه و چین را به نقض آن متهم کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала