فاش شدن پرونده ضرب و شتم الحریری در عربستان

© AFP 2023 / ANWAR AMROاین بار، پرونده ضرب و شتم الحریری در عربستان فاش شد
این بار، پرونده ضرب و شتم الحریری در عربستان فاش شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
برنامه ریز قتل خاشقجی، عملیات بازداشت الحریری را مدیریت کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شهر خبر، الحریری در زمان حضورش در عربستان، مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفته است.

عربستان - اسپوتنیک ایران
القحطانی عامل قتل خاشقجی

خبرگزاری رویترز، به نقل از دیپلمات های عربستانی و غربی اعلام کرد، القحطانی به عنوان نزدیک ترین شخصیت به ولیعهد سعودی، عملیات بازداشت الحریری را مدیریت کرده است. الحریری 13 آبان 96 در اقدامی نامتعارف و غافلگیرکننده در عربستان از مقام خود استعفا کرد. اما وی پس از بازگشت به لبنان به مقام خود بازگشت.
رویترز فاش کرد که مشاور امنیت سایبری پادشاه سعودی شخصا از طریق نرم افزار اسکایپ عملیات ترور خاشقچی را نیز مدیریت کرده است. وی عملیات ربودن الحریری در عربستان را نیز بر عهده داشته است.
رویترز به نقل از این هشت دیپلمات اعلام کرد، به خاطر مواضع ضعیف غربی ها در خصوص بازداشت الحریری، بن سلمان در ماجراجویی های سیاسی آینده اش جری تر شد.
این خبرگزاری افزود: در حالی که القحطانی در روز قتل، تلفنی با خاشقجی صحبت می کرده است، وی را آماج دشنام و فحش قرار داده است که به گفته منابع ترکیه ای و عربی آگاه، این روزنامه نگار به اهانت های مشاور مستعفی پادشاه عربستان پاسخ داده است.
یک منبع ترکیه ای، مشاجره خاشقجی و القطحانی طوری بود که مشاور پادشاه سعودی دستور دارد که سر این سگ را برایم بیاورید.
القحطانی پس از آن از کار برکنار شد که دادستانی عربستان با صدور بیانیه ای رسما اعتراف کرد که خاشقچی در کنسولگری این کشور در ترکیه به قتل رسیده است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала