صف‌های طولانی خرید بنزین در ترکمنستان

© AFP 2023 / Seyllouصف‌های طولانی خرید بنزین در ترکمنستان
صف‌های طولانی خرید بنزین در ترکمنستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پایتخنشینان ترکمنستان از ترس افزایش ناگهانی قیمت سوخت اقدام به خرید و ذخیره بنزین نموده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رادیو آزاتلیک، ساکنان عشق آباد، پایتخت ترکمنستان، اقدام به خرید بنزین به علت ترس از افزایش ناگهانی قیمت سوخت نمودند.

رپ خوانی رئیس جمهور ترکمنستان + ویدئو - اسپوتنیک ایران
رپ خوانی رئیس جمهور ترکمنستان + ویدئو

یکی از ساکنان پایتخت می‌گوید که بسیاری از ساکنان شهر شب ها برای خرید به پمپ بنزین ها میروند. این هیجان در میان مردم به طور قابل توجهی در پنج روز گذشته افزایش یافته است. به محض کم شدن تعداد ماشین ها در پمپ بنزین، مردم برای خرید بنزین زاپاس مراجعه می‌کنند. مردم بنزین را در ظروف 20-30 لیتری خریداری می‌کنند. کارگران پمپ بنزین ها به ازای هر لیتر مبلغی را اضافه تر از مردم دریافت میکنند.
شب ها صف طولانی در پمپ بنزین ها وجود ندارد و فروشندگان پمپ بنزین با رانندگان سر ساعت مشخصی برای تحویل سوخت توافق میکنند. روزها درخواست برای دریافت سوخت بیشتر است و به همین دلیل در طول روز صف های طولانی در سطح شهر دیده میشوند.
یکی دیگر از ساکنین عشق آباد می‌گوید: از آنجا که تمامی بنزین شب فروخته می شود، بعد از ظهر خرید بنزین غیرممکن است. تنها میشود تابلویی که روی آن نوشته شده است بنزین نداریم را دید. اغلب شما باید دو تا سه ساعت برای بنزین صبر کنید. اگر پیش تر در صف پمپ بنزین 30 ماشین بود اکنون 90 ماشین در صف هستند.
لازم به ذکر است که نگرانی مردم ترکمنستان پس از اعلام دولت این کشور در خصوص انتقال اقتصاد این کشور به شرایط بازار حاصل شد. این تصمیم در نشست شورای مردم که در اواخر سپتامبر برگزار شد، گرفته شد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала