القحطانی عامل قتل خاشقجی

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر عربستان
عربستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نقش مشاور امور سایبری پادشاه عربستان در قتل خاشقجی چه بود؟

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری رویترز در دورانی که سعد الحریری در عربستان در بازداشت به سر می برد، سعود القحطانی شخصی بود که بر روند بازجویی از حریری نظارت داشت و وی را مجبور به استعفا کرد.

بر اساس این گزارش، القحطانی حریری را مورد ضرب و شتم قرار داده و به وی اهانت کرده است.

الحریری 13 آبان 96 در اقدامی نامتعارف و غافلگیرکننده در عربستان از مقام خود استعفا کرد. متن بیانیه استعفای وی از طریق شبکه خبری العربیه سعودی قرائت شد.

جمال خاشقجی - اسپوتنیک ایران
ساخت بدل خاشقجی به نفع کیست؟

همچنین از القطحانی به عنوان به عنوان دست راست محمد بن سلمان ولیعهد عربستان و فردی نام می برند که بر روند تحقیق از شاهزادگان و بازرگانان سعودی نام میبرند که در هتل ریتز کارلتون در بازداشت بودند.

رویترز همچنین به نقل از منابع آگاه خود فاش کرد که مشاور امنیت سایبری پادشاه سعودی شخصا از طریق نرم افزار اسکایپ عملیات ترور خاشقجی را نیز مدیریت کرده اس و روز قتل خاشقچی از طریق نرم افزار اسکایپ با کنسولگری سعودی در استانبول ارتباط تلفنی داشته و عملیات بازجویی این روزنامه نگار را مدیریت می کرده است.

یک منبع ترکیه ای آگاه که خواست نامش فاش نشود نیز به رویترز گفته است: مشاجره خاشقجی و القطحانی طوری بود که مشاور پادشاه سعودی به گروه امنیتی 15 نفره سعودی دستور حذف این روزنامه نگار را صادر کرده و گفته است: سرش را برایم بیاورید.

پادشاه عربستان چند روز پیش و در پی اوج گرفتن رسوایی قتل خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول، القحطانی را از سمت خود برکنار کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала