آمریکا هنوز درباره استقرار موشک در اروپا تصمیم گیری نکرده است

© AP Photo / Evan Vucciآمریکا هنوز درباره استقرار موشک در اروپا تصمیم گیری نکرده است
آمریکا هنوز درباره استقرار موشک در اروپا تصمیم گیری نکرده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جان بولتون، مشاور رئیس جمهور آمریکا در امنیت ملی گفت: آمریکا هنوز درباره استقرار موشک در اروپا که قادر باشد به سرعت تا مسکو برسد تصمیم گیری نکرده است.

به گزارش اسپوتنیک، جان بولتون، مشاور رئیس جمهور آمریکا در امنیت ملی گفت: ایالات متحده هنوز تصمیم به استقرار موشک در اروپا نگرفته است، که قادر باشد به سرعت تا مسکو برسد در صورت خروج آمریکا از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد.

بولتون در ادامه افزود: هنوز تصمیماتی در این زمینه اتخاذ نشده است. اما می توانم بگویم این یک ناهنجاری معاهده است. ناهنجاری تکنیکی، در حال حاضر موشک های کروز مستقر در دریا با پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد مطابقت دارد. و از آنجایی که آنها در کشتی های آمریکایی در دریای بالتیک واقع شده اند، این معاهده را نقض نمی کنند. ولی اگر شما آنها را به ساحل لهستان منتقل کنید، آنوقت این پیمان نقض خواهد شد.

وی گفت: تمام این بحث ها پوچ است و به مشکلات مهمتر مرتبط نیست. ایالات متحده این مسئله را از موضع جهانی می بیند. ما نگران نقض این معاهده توسط روسیه و اقدامات احتمالی آن در تئاتر اروپا هستیم.

پیشتر دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا روسیه را به نقص پیمان منع موشک های هسته ای میان برد متهم نمود و اعلام کرد که قصد دارد از این پیمان خارج شود.

به باور کنستانتین کوساچف، رئیس کمیته بین المللی شورای فدراسیون روسیه هدف خروج ایالات متحده از  پیمان منع موشک های هسته ای میان برد، استقرار این نوع موشک ها در نزدیکی مرزهای روسیه و چین می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала