سوپرجت ها در آسمان ایران

© Flickr / SuperJet Internationalهواپیماهای "سوخو سوپرجت" روسیه
هواپیماهای سوخو سوپرجت روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تاریخ خرید سوپرجت توسط ایران مشخص شد.

به گزارش اسپوتنیک، مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه روز 23 اکتبر اعلام نمود که ایران در خرید هواپیماهای سوخوی سوپرجت-100 روسیه ذینفع است.

سفیر ایران در روسیه گفت پس از  حل و فصل مسأله تحویل لوازم یدکی این نوع هواپیماها، خرید آن ها آغاز خواهد شد.

مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه گفت:«ما در خرید هواپیماهای سوخوی سوپرجت-100 ذینفع هستیم، زیرا فرودگاه های شهرهای ایران قادر به  پذیرش هواپیماهای بزرگ نیستند.

هواپیما های شناسایی روسیه در نزدیکی آلاسکا - اسپوتنیک ایران
هواپیما های شناسایی روسیه در نزدیکی آلاسکا

طی 3 سال، شرکت های هواپیمایی ایران تقاضای خرید هواپیماهای سوخوی سوپرجت-100 را برای شرکت تولید کننده این هواپیما ارسال کرده است.

اما برای اجرای این برنامه، شرکت نامبرده باید از فروشندگان آمریکایی اجازه تحویل تعدادی از اجزاء هواپیما را دریافت کند. امیدوارم این مسأله هر چه زودتر حل و فصل شود. بهرحال هم اکنون از وابستگی هرچه کمتر به اجزاء آمریکایی صحبت می شود.  طرف ایران منتظر حل این مسأله است تا خرید هواپیماهای سوخوی سوپرجت-100 را آغاز کند».

دو یادداشت تفاهم در اینباره با طرف روسیه به امضا رسیده است و ایران قصد دارد همکاری با روسیه را در رشته هوانوردی، فضانوردی و ساخت نیروگاه برق و راه آهن و غیره ادامه بدهد.

در ماه مارس سال 2018 موضوع تحویل هواپیماهای سوخوی سوپرجت-100 روسیه به ایران در نشست کمیسیون بین الدول روسیه —ایران بررسی شد. در آن زمان، روسیه و ایران در تحویل انواع وسایل حمل و نقل:واگن قطار، کامیون کاماز، اتوبوس به توافق رسیدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала