تاسیسات ساخت موشک متعلق به سپاه در عراق کشف شد

© Sputnik / Kristina Afanasyeva /  مراجعه به بانک تصاویر اسرائیل: تاسیسات ساخت موشک متعلق به سپاه در عراق کشف شده است
اسرائیل: تاسیسات ساخت موشک متعلق به سپاه در عراق کشف شده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اسرائیل می گوید که تاسیسات تولید و ارتقاء موشک های بالستیک در عراق با رهبری سپاه پاسداران ایران، کشف شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری هاآرتص، اسرائیل روز سه شنبه اعلام كرد كه ایران در حال ساخت آماده كردن موشك هایی در عراق است.

حزب الله نیازی برای پاسخگویی به اسرائیل نمی‌بیند - اسپوتنیک ایران
حزب الله نیازی برای پاسخگویی به اسرائیل نمی‌بیند

بر اساس اطلاعات اسرائیل، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، تعدادی موشک بالستیک با برد متوسط را بهگروه های شیعه عراقی حشد الشعبی انتقال داده است.

پیش از این در خبرها آمده بود که ایالات متحده تصمیم گرفته است تا کنسولگری خود را در سومین شهر بزرگ عراق یعنی بصره، که عمدتا شیعیان در آن زندگی می کنند را تعطیل نماید. پس از دریافت اطلاعات در خصوص حمله احتمالی سپاه پاسداران به این کنسولگری، این خبر اعلام شد.
از سوی دیگر، وزیر مسائل استراتژیک و امنیت داخلی اسرائیل، این احتمال را می دهد که ایران از عراق برای حمله موشکی به اسرائیل استفاده کند.
آقای هائوم گفت: "در هر لحظه، ایران می تواند بحران سوریه و لبنان را تحریک کند و ما نمی توانیم احتمال این که ایران از عراق به عنوان یک جایگاه تسلیحات برای حملات موشکی به اسرائیل استفاده کند را بعید نمی دانیم".
وی گفت که در لبنان سازمان حزب الله که مورد حمایت ایران است، حدود 150 هزار موشک در اختیار دارد.
پیش از این، ارتش اسرائیل ادعا کرد که جنبش حزب الله لبنان با حمایت ایران، به صورت مخفیانه در یک منطقه پر جمعیت این شهر کارخانه ای ساخته است، این کارخانه به منظور بهبود دقت موشک های بیروت ساخته شده است.
برای تأیید حرف های او، ارتش اسرائیل عکسی هوایی را منتشر کرده و اطلاع داد که حزب الله از این تجهیزات با آمادگی انتقال به لبنان با هدف حمله هوایی به سوریه استفاده می کرد".

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала