گوسفندها خیابان‌های مادرید را بستند + ویدئو

© Fotolia / Asfericoگوسفندها خیابان‌های مادرید را بستند
گوسفندها خیابان‌های مادرید را بستند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خیابان های مرکز شهر مادرید بعلت عبور گله گوسفندها بسته شد.

به گزارش اسپوتنیک، مرکز شهر مادرید اسپانیا امروز یکشنبه به علت یک مناسبت غیرمعمول یعنی عبور گوسفندها از شهر بسته شد. بعلت اشغال خیابان های مرکزی شهر توسط گله گوسفندان ، رانندگان مجبور به یافتن راه های دیگری برای عبور و مرور در شهر بودند.
این اتفاق در 26 سال گذشته بصورت سالانه در پایتخت اسپانیا رخ می‌دهد. در سال 1992، مقامات شهر تصمیم گرفتند که سنت قدیمی عبور دام ها در پاییز از شمال به جنوب را تکرار کنند. دهها هزار نفر از ساکنان و گردشگران مادرید از در مرکز پایتخت اسپانیا از پارک کاسا دل کامپو تا میدان نپتون در امتداد راه ها قرار گرفتند.
1550 گوسفند و 80 بز از استان لئون (شمال غرب اسپانیا) همراه با سگ ها و سوارکاران با صدای نی انبان و رقص محلی از مادرید گذشتند. در مجموع، این گله گوسفند در حدود 4 ساعت در مرکز پایتخت اسپانیا حضور داشت و پیش از این نیز حدود یک ماه طول کشیده بود تا از لئون از طریق والنسیا، وایادولید و سویا به پایتخت برسد.

یکی از شرکت کنندگان در این مراسم می‌گوید: این یک سنت قدیمی در حرکت گله گوسفندان است.چند قرن پیش دام‌ها معمولا از مناطق شمالی، جایی که مراتع بیشتری وجود دارد، در زمستان به سمت مناطق گرمتر یعنی به مناطق جنوبی حرکت می کردند. در طی این مسیر از مادرید عبور می کردند. این شرکت کننده خود از شهر ختافه، شهری دور از مادرید آمده است، چوپانان، رقاصها و موسیقیدانان از مناطق مختلف اسپانیا برای شرکت در این مراسم گرد هم آمده‌اند. یک زن در لباس ملی از شهر سالامانکا گفت: در اینجا از همه مناطقی که گله ها از آن ها عبور کرده‌اند — سالامانکا، آویلا، بورگوس- حضور دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала