اتحادیه کشورهای عربی: پرونده خاشقجی نباید سیاسی شود

© AFP 2023 / Ozan Koseاتحادیه کشورهای عربی : پرونده خاشقجی نباید سیاسی شود
اتحادیه کشورهای عربی : پرونده خاشقجی نباید سیاسی شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اتحادیه دول عربی از کشورها می خواهد که تحقیقات در خصوص قتل خبرنگار سعودی جمال خاشقجی را سیاسی نکنند و همچنین از اعلامیه ریاض در این باره استقبال کردند.

به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه این سازمان آمده است: «اتحادیه دول عربی سیاسی کردن این پرونده و استفاده از آن به عنوان تهدید اجرای تحریم ها علیه عربستان سعودی و یا هرگونه گام های یکجانبه را نفی می کند.»
به عقیده اتحادیه کشورهای عربی، عربستان سعودی یکی از پایه های ثبات و امنیت در منطقه و جهان باقی می ماند.
در این سازمان به تلاش پادشاه عربستان برای روشن شدن این پرونده ابراز امیدواری کردند و آنرا تحول بزرگی خوانده و اقدامات حقوقی در این زمینه را لازم دانستند.
گفتنی است، جمال خاشقجی دوم سپتامبر برای کارهای مربوط به مدارکش وارد کنسولگری عربستان در استانبول شده و به‌گفته نامزدش که منتظر او بوده، دیگر از ساختمان بیرون نیامد. مقامات سعودی ادعا کرده‌اند که این نویسنده و روزنامه‌نگار 59ساله از کنسولگری خارج شده ، اما رسانه‌ها گزارش‌هایی مبنی بر به‌قتل رسیدن وی منتشر کردند.محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در تماسی با جرد کوشنر داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ،رئیس‌جمهوری آمریکا، دست داشتن ریاض در ناپدید شدن خاشقجی را رد کرده است. روزگذشته کنسول عربستان در ترکیه به طور ناگهانی خاک ترکیه را ترک کرد و بسیاری این موضوع را به عنوان فرار پیش از اثبات جرم تلقی کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала