اردوغان به زودی درباره خاشقجی سخنرانی می کند

© Sputnik / Mikhael Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر اردوغان به زودی درباره خشقچی سخنرانی می کند
اردوغان به زودی درباره خشقچی سخنرانی می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رجب طیب اردوغان، روز سه شنبه در خصوص پرونده خاشقجی سخنرانی می کند.

به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، روز سه شنبه در خصوص جزئیات دقیق پرونده قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار مخالف سعودی سخنرانی می کند.

لندن: ميخواهيم شاهد مجازات قاتلان خاشقجى باشيم - اسپوتنیک ایران
لندن: ميخواهيم شاهد مجازات قاتلان خاشقجى باشيم

اردوغان در استامبول گفت: "ما به دنبال عدالت هستیم، این یک ماجرای معمولی نیست. چرا 15 نفر به اینجا از عربستان سعودی آمدند (در روز قتل خاشقجی)، چرا 18 نفر دستگیر شده اند؟". ما در این خصوص صحبت خواهیم کرد.
خاشقجی که روزنامه نگار واشنگتن پست بود و از سال 2017 در ایالات متحده زندگی می کند در 2 اکتبر پس از ورود به ساختمان کنسولگری عربستان سعودی در استانبول در ترکیه ناپدید شد. پیش از این، مقامات عربستان سعودی ادعا کردند که خاشجی پس از خروج از ساختمان کنسولگری ناپدید شده است. در نتیجه مقامات ترکیه برای روشن شدن شرایط ناپدید شدن خاشاقچی به بررسی این موضوع پرداختند. با این حال، اردوغان گفت که عربستان سعودی باید عدم دخالت خود در ناپدید شدن روزنامه نگار را اثبات کند، و توضیحات سعودی ها در ارتباط با این وضعیت قانع کننده نیست.
جمال خاشقجی نویسنده و روزنامه نگا 59ساله سعودی روز سه‌شنبه 10 مهر(دوم اکتبر) پس از آنکه برای ثبت ازدواج خود به کنسولگری سعودی در استانبول رفت، ناپدید شد. عربستان سعودی مدعی شد که وی از سفارت خارج شده اما نامزد وی این موضوع را رد کرد. نام وی در لیست افراد تحت تعقیب بن سلمان قرار داشت. از سوی دیگر، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در ابتدا تأکید کرد که وی از کنسولگری عربستان خارج نشده‌است. در روزهای آتی، منابع ترکیه‌ای اعلام کردند که ارزیابی اولیه پلیس ترکیه نشان می‌دهد که جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول به قتل رسیده و تکه‌تکه شده‌است. به گفته شبکه الجزیره قتل جمال خاشقجی از پیش برنامه‌ریزی شده بود و کنسولگری جسد او را از ساختمان خارج کرده‌است. نیویورک تایمز به نقل از رئیس انجمن رسانه‌های عربی گفته‌ است که "مقام‌های ترکیه تکه‌ تکه شدن جسد خاشقجی را تأیید کرده‌اند".

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала