مشاور پادشاه عربستان در جریان واقعیت قتل خاشقجی است

© AP Photo / Emrah Gurelمشاور پادشاه عربستان در جریان واقعیت قتل خاشقجی است
مشاور پادشاه عربستان در جریان واقعیت قتل خاشقجی است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دست راست پادشاه عربستان که پیگیر روند تحقیقات پرونده جمال خاشقجی در ترکیه بوده است، واقعیت قتل وی را می‌داند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال، خالد فیصل، مشاور سلمان بن عبد العزیز، پادشاه عربستان، نوار صوتی را که مشخص می‌کند جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد عربستانی بیهوش شده، به قتل رسیده و سپس جسدش قطعه قطعه شده، گوش داده است.

معمای جسد جمال خاشقجی - اسپوتنیک ایران
معمای جسد جمال خاشقجی

خالد فیصل که او را دست راست پادشاه عربستان توصیف می‌کنند، چند روز پس از ناپدید شدن جمال خاشقجی توسط پادشاه عربستان برای پیگیری روند تحقیقات به ترکیه فرستاده شده بود.
این روزنامه ادعا می‌کند که خالد فیصل به شواهد و مدارکی دال بر بیهوش کردن، کشتن و قطعه قطعه کردن خاشقجی مدت کوتاهی پس از ورودش به کنسولگری دست یافت. وی با پیامی ناامیدکننده برای خاندان آل سعود به عربستان بازگشت و به نزدیکانش گفت، واقعا خروج از این پرونده دشوار است.
جمال خاشقجی نویسنده 59ساله سعودی روز سه‌شنبه 10 مهر(دوم اکتبر) پس از آنکه برای ثبت ازدواج خود به کنسولگری سعودی در استانبول رفت، ناپدید شد. عربستان مدعی شد که وی از سفارت خارج شده اما نامزد وی این موضوع را رد کرد. نام وی در لیست افراد تحت تعقیب بن سلمان قرار داشت. سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در ابتدا تأکید کرد که وی از کنسولگری عربستان خارج نشده‌است. در روزهای آتی، منابع ترکیه‌ای اعلام کردند که ارزیابی اولیه پلیس ترکیه نشان می‌دهد که جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول به قتل رسیده و تکه‌تکه شده‌است. به گفته شبکه الجزیره قتل جمال خاشقجی از پیش برنامه‌ریزی شده بود و کنسولگری جسد او را از ساختمان خارج کرده‌است. نیویورک تایمز به نقل از رئیس انجمن رسانه‌های عربی گفته‌است که «مقام‌های ترکیه تکه‌تکه شدن جسد خاشقجی را تأیید کرده‌اند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала