110 شرکت اروپایی آماده همکاری نفتی با ایران

© Fotolia / Ded Pixto110 شرکت اروپایی آماده همکاری نفتی با ایران
110 شرکت اروپایی آماده همکاری نفتی با ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یکصد و ده شرکت کوچک و متوسط اروپایی برای همکاری با شرکت‌های ایرانی اعلام آمادگی نمودند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، رضا خیامیان، رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران از پیشنهاد انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت به دولت برای تعامل با شرکت‌های کوچک اروپایی در زمان تحریم‌ها خبر داد.

تلاش اتحادیه اروپا برای مقابله با تحریم‌های آمریکا علیه ایران - اسپوتنیک ایران
تلاش اتحادیه اروپا برای مقابله با تحریم‌های آمریکا علیه ایران

خیامیان در راستای این پیشنهاد گفت: انجمن با همکاری اتاق تهران در تلاش است از تعدادی از شرکت‌های کوچک و متوسط اروپایی دعوت کند به تهران بیایند و سمیناری تشکیل دهیم که این شرکت‌ها با شرکت‌های ایرانی مذاکره کنند، جوینت شوند و همکاری بین شرکت‌ها آغاز شود.
رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران همچنین در خصوص تمایل شرکت های اروپایی اظهار داشت: ۱۱۰ شرکت کوچک و متوسط اروپایی اعلام آمادگی کردند با شرکت‌های ایرانی جوینت شوند و در صنایع نفت و گاز ایران حضور داشته باشند. هدف ما این است آن‌ها را به ایران دعوت کنیم و با شرکت‌های ایرانی که هم سنخ آن‌ها هستند، مذاکره کنند، تعدادی از این شرکت‌ها با شرکت‌های ایرانی جوینت شوند و در نتیجه بتوانند پروژه‌ها را با همکاری یکدیگر انجام دهند.
گفتنی است پیش تر کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا گفته بود که هرکدام از شرکت‌های کوچک می‌توانند از طریق European investment bank حدود ۲۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری کنند و این پروژه‌ها را با بخش خصوصی ایران انجام دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала