راهکاری ساده برای افزایش طول عمر افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی

© Sputnik / Mikhail Fomichev /  مراجعه به بانک تصاویر راهکاری ساده برای افزایش طول عمر افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی
راهکاری ساده برای افزایش طول عمر افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
متخصصین راهکار‌ی را برای افزایش طول عمر افرادی که از حمله قلبی یا سکته مغزی جان سالم به در برده اند، ارائه نموده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان در کنگره انجمن قلب و عروق کانادا در تورنتو اعلام کردند: افرادی که از حمله قلبی یا سکته مغزی جان سالم به در برده اند نباید یکجا بنشینند و هر بیست دقیقه حداقل تحرکی را برای طول عمر بیشتر داشته باشند.

کاهش فشار خون با چند خوراکی ارزان - اسپوتنیک ایران
کاهش فشار خون با چند خوراکی ارزان

آیلار رمادی از دانشگاه آلبرتا کانادا در اینباره می‌گوید: تحقیقات ما نشان می دهد که افرادی که دچار حمله قلبی شده‌اند باید هر بیست دقیقه از جای خود بلند شوند و هفت دقیقه فعالیت بدنی سبکی را انجام دهند. حتی اگر در این زمان فقط به طور مرتب بلند شوید و در اطراف اتاق پیاده روی کنید، می توانید حدود 770 کیلو کالری در روز مصرف کنید.
طبق آمار سازمان بهداشت جهانی، بیماری های قلب و عروق خونی، از جمله حملات قلبی، سکته مغزی و نارسایی قلبی مزمن، علت اصلی مرگ مردم در سطح جهانی است. هر ساله حدود 17 میلیون نفر به علت ابتلا به این بیماری‌ها از بین می روند و یکی از علل اصلی توسعه این بیماری ها فشار خون بالا و مشکلات مرتبط با عروق است.
فعالیت بدنی پایین به عنوان یکی از علل افزایش حملات قلبی، سکته مغزی، مشکلات استخوانی در سنین بالا و سایر بیماری های مرتبط با انباشت کلسترول و سایر مواد مضر در بدن و یا التهابات مزمن به حساب می آید. همانطور که مشاهدات دانشمندان نشان می دهد، حتی یک افزایش کوچک در سطح تحرکات بدنی منجر به کاهش احتمال ابتلا به حمله قلبی و سایر مشکلات مربوط به قلب و عروق خونی می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала