شبکه های اجتماعی: اعتراف عربستان نتیجه فشار رسانه های بین المللی بود

© AFP 2023 / Fred Dufourشبکه های اجتماعی: اعتراف عربستان نتیجه فشار رسانه های بین المللی بود
شبکه های اجتماعی: اعتراف عربستان  نتیجه فشار رسانه های بین المللی بود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در اکثریت واکنش های کاربران ایرانی در شبکه های اجتماعی اعتراف عربستان به قتل جمال خاشقچی در سرکنسولگری استانبول به عنوان اعتراف اجباری و ثمره فشارهای شدید بین المللی بر این کشور و افشاگری های انجام شده ارزیابی می شود.

به گزارش اسپوتنیک، برخی از این واکنش ها نسبت به اعتراف عربستان به قتل خاشقچی چنین هستند:
Sara Massouvi:
عربستان_سعودى سرانجام مسئولیت قتل #جمال_خاشقچی را پذیرفت.این اعتراف نتیجه فشارمداوم و ماراتن هماهنگ رسانه های مطرح بین المللی بود.کاش همان کمپین رسانه ای دست کودکان گرسنه #یمن را هم می گرفت و تا قطع بمباران های سعودی رها نمی کرد.

میثم:
كنسولگرى عربستان در تركيه، @JKhashoggi اومده ازدواجش رو ثبت كنه و چون منتقد #آل_سعود بوده، يه تيم ١٥ نفره فرستادن تركيه كه طرف رو كشتن و بعد مُثله كردن و بعد از چند روز و فشار رسانه ها بلاخره اعتراف به قتل كرده دولت عربستان! جالبه گفتن آدم تندى بوده و با لباس شخصى ها درگير شده |:
TAGHI RAHMANI
اعتراف به پذیرش قتل خاشقجی به وسیله عربستان مدیریت جنایت است نه اجرای عدالت. در بازی قدرت مدیریت ها مهم می شود تا عدالت اجرا نشود. در همه جای جهان اسمان همین رنگ است. اما برخی از جاها اسمان تیره تر است. عدالت منطقه خاکستری می خواهد در خاورمیانه اسمان تیره است. #بازى_درعرض
رسول شکر نیا:
عربستان زیر فشار افکار عمومی جهانیان به قتل #خاشقجي اعتراف کرد. این رژیم نماد کامل #تروریسم_دولتی در جهان با حمایت رژیم ایالات متحده است. پدرخوانده های داعش، جبهه النصره و طالبان امروز باید پاسخگوی افکار عمومی جهان باشند که چرا هنوز در سوریه، عراق، یمن، افغانستان و…آدم می کشند.

محسن تاجدار:
بالاخره عربستان سعودی به قتل خاشقچی اعتراف کرد دادستان کل عربستان، بامداد شنبه، کشته شدن #جمال_خاشقجي در کنسولگری عربستان در استانبول را رسما مورد تایید قرار داد. اعلام شده که "درگیری فیزیکی" خاشقجی با چند نفر در کنسولگری عربستان در استانبول، موجب مرگ وی شده است!

جمال خاشقجی دوم اکتبر برای کارهای مربوط به مدارکش وارد کنسولگری عربستان در استانبول شده و به‌گفته نامزدش که منتظر او بوده، دیگر از ساختمان بیرون نیامد. مقامات سعودی ادعا کرده‌ بودند که این نویسنده و روزنامه‌نگار 59ساله از کنسولگری خارج شده است، اما رسانه‌ها گزارش‌هایی مبنی بر به‌قتل رسیدن و تکه تکه شدن جسد او در کنسولگری عربستان منتشر کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала