علاقه به زندگي خانوادگي موجب طول عمرمی‌شود

© Photo / Paul Van Gelder علاقه به زندگي خانوادگي موجب طول عمرمی‌شود
علاقه به زندگي خانوادگي موجب طول عمرمی‌شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سبک زندگی منحصر به فرد مردم اسپانیا باعث افزایش طول عمر آن‌ها شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از گاردین، مردم اسپانيا تا 2040 يعني 22 سال ديگر مردمان ژاپن را كنار مي‌زنند و با 85.8 سال در صدر دارندگان بيشترين اميد به زندگي قرار مي‌گيرند. دانشمندان معتقدند راز اين طول عمر و اميد به زندگي را بايد در رژيم غذايي ويژه اسپانيايي‌ها دانست و علاقه‌اي كه آنها به زندگي خانوادگي دارند. 

طول عمر بیشتر با فاصله میان وعده های غذا ارتباط دارد - اسپوتنیک ایران
چه فاصله زمانی غذایی به طول عمر کمک می کند؟

دكتر كريستوفر ماري، مدير موسسه ارزيابي و سنجش سلامت در واشنگتن مي‌گويد: «اسپانيايي‌ها واقعا در اين موارد خوب هستند، هر چند مي‌توانند در بخش سيگار بهتر عمل كنند.»
نتايج مطالعه اخير دانشمندان درباره تاثير بيماري‌ها بر اميد به زندگي مردم دنيا حاكي از آن است كه ژاپني‌ها در كمتر از 20 سال آينده تاج طول عمر را به اسپانيايي‌ها واگذار مي‌كنند و خودشان با 85.7 در رده دوم اين فهرست مي‌نشينند. اين سقوط يك پله‌اي هم بيش از همه تقصير مردان ژاپن است كه در بخش چاقي و كشيدن سيگار گوي سبقت را ربوده‌اند اما آمار زنان ژاپني به ويژه در بخش چاقي چندان بد نيست.»
نكته جالب اينكه سال 2016 ژاپن با 83.7 سال اميد به زندگي صدرنشين فهرست كشورها با طولاني‌ترين عمر بود. سوئيس و سنگاپور پس از آن در رده مشترك دوم قرار داشتند و اسپانيا با 82.9 پس از آنها در رده سوم ايستاد بود. استراليا و آندورا هم در رده مشترك چهارم بودند با حدود 82.5 سال اميد به زندگي. اگر شرايط به همين ترتيب پيش برود، اسپانيا در كمتر از 20 سال آينده به صدر جدول مي‌رسد و جاي ژاپن را مي‌گيرد.
سن اميد به زندگي در كشور آفريقايي لسوتو تا سال 2040 به 57.3 مي‌رسد كه كمترين رقم در دنياست. جمهوري آفريقاي مركزي با 58.4، زيمبابوه با 61.3 و سومالي با 63.6 ديگر كشورهاي قعرنشين در فهرست جهاني اميد به زندگي هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала