کلاه‌برداری از معبد شانگهای

© Depositphotos.com / Cowardlionکلاه‌برداری از معبد شانگهای
کلاه‌برداری از معبد شانگهای - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک مرد چینی مبلغی در حدود هشتاد و پنج هزار دلار از یکی از معابد شانگهای کلاه‌برداری نموده است.

به گزارش اسپوتنیک ، بر طبق یک بیانیه منتشر شده در وب سایت دفتر دادستانی منطقه شانگهای، یک مرد چینی با فریب یکی از معابد شانگهای مبلغی تقریبا برابر با 600000 یوان (حدود 85 هزار دلار) دریافت کرده و این مبلغ را صرف خرید یک ماشین پورشه کرده است.
این معبد که در ناحیه فنسیان واقع شده است، سال گذشته سعی در پیدا کردن یک قطعه زمین برای ساختن یک پناهگاه برای حیوانات بی خانمان بود. فرد واسط در این معامله یک مرد چینی با فامیلی یان بود که زمین مناسب را در یک مدرسه در شهر مجاور به نام نینبو یافته بود.
شانزدهم اکتبر سال گذشته این مرد متقلب یک قرارداد جعلی برای اجاره یک زمین به مساحت 40 هکتار و برای مدت 35 سال به ازای 800 هزار یوان (بیش از 114 هزار دلار) را ارائه کرده و سرپرست این معبد با اعتماد به وی طی سه روز این مبلغ را برای وی انتقال میدهد. پس از آن در 23 اکتبر یان با مدیر مدرسه برای اجاره زمینی به مساحت 10 هکتار در ازای 210 هزار یوان (حدود 31 هزار دلار) قرار داد امضا نمود و با اختلاف این مبالغ برای خود یک ماشین پورشه خریداری نمود.
سرپرست معبد پس از آگاهی از جزئیات معامله از یان خواست تا مبلغ را پیش از یکم می 2018 بازگرداند. این فرد متقلب نیز قول داد که کل مبلغ را باز می‌گرداند و حتی اتومبیل جدیدش را در حیاط معبد پارک کرد. اما یکم می او پول را بازنگردانده و با ماشین متواری میشود. بدین ترتیب معبد از وی طرح شکایت کرده است.
در انتهای سپتامبر 2018، پس از بررسی طولانی پرونده، دادگاه حکم دستگیری این متقلب را صادر کرد و هنوز به دنبال وی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала