جمال خاشقجی یک حادثه بزرگ جهانی است

© AP Photo / Hassan Ammarجمال خاشقجی یک حادثه بزرگ جهانی است
جمال خاشقجی یک حادثه بزرگ جهانی است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دبیرکل حزب الله لبنان معتقد است دولت‌های عربستان و آمریکا بعلت ناپدید شدن جمال خاشقجی در تنگنا قرار دارند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از المنار، سید حسن نصرالله ، دبیرکل حزب الله لبنان در خصوص ناپدید شدن جمال خاشقجی ، روزنامه نگار منتقد عربستانی گفت: حادثه ناپدید شدن جمال خاشقجی به یک حادثه بزرگ جهانی تبدیل شده و آمریکایی‌ها در وضعیت بغرنجی قرار گرفته‌‌اند و حاکمان سعودی هم در تنگنای بسیار شدیدی قرار گرفته‌اند.

پوتین: آمریکا مسئول روزنامه نگار عربستانی است - اسپوتنیک ایران
پوتین: آمریکا مسئول ناپدید شدن روزنامه نگار عربستانی است

وی همچنین خاطر نشان کرد آنچه در منطقه جریان دارد، در اصل یک طرح آمریکایی سعودی است و تمام کسانی که در این رخدادها مشارکت کرده‌‌ اند،ابزاری بیش نیستند.
دبیرکل حزب الله لبنان همچنین در واکنش به اتهام‌زنی برخی طرف‌ها به ایران تصریح کرد: ایران در مسائل مربوط به دولت لبنان دخالت نمی‌کند و این مسئله را ما از زمانی که سعدالحریری مامور تشکیل دولت شد، مطرح کردیم.
جمال خاشقجی دوم اکتبر برای کارهای مربوط به مدارکش وارد کنسولگری عربستان در استانبول شده و به‌گفته نامزدش که منتظر او بوده، دیگر از ساختمان بیرون نیامد. مقامات سعودی ادعا کرده‌اند که این نویسنده و روزنامه‌نگار 59ساله از کنسولگری خارج شده است، اما رسانه‌ها گزارش‌هایی مبنی بر به‌قتل رسیدن و تکه تکه شدن جسد او در کنسولگری عربستان منتشر کرده‌اند. محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در تماسی با "جرد کوشنر" داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، دست داشتن ریاض در ناپدید شدن "خاشقجی" را رد کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала