قطع ارتباط کلیسای ارتدکس روس با پاتریکخانه فنر استانبول

© Sputnik / Sergey Pyatakov /  مراجعه به بانک تصاویر قطع ارتباط کلیسای ارتدکس روس با پاتریکخانه فنر استانبول
قطع ارتباط کلیسای ارتدکس روس با  پاتریکخانه فنر استانبول - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شورای عالی دینی کلیسای ارتدکس روس در پاسخ به اقدامات پاتریکخانه فنر استانبول و پاتریک بارتلمئوس، رهبر آن برای واگذاری استقلال به ساختارهای کلیسایی جدایی خواه ارتدکس در اوکراین روز دوشنبه تصمیم گرفت تمام روابط خود را با پاتریکخانه فنر استانبول قطع کند.

به گزارش اسپوتنیک، دلیل این تصمیم آن است که اوکراین منطقه کلیسایی وابسته به کلیسای ارتدکس روس محسوب می شود و تلاش برای تشکیل کلیسایی جدید در اوکراین به منزله تهاجم ناهنجار به مرزهای مذهبی کلیسای ارتدکس روس است.
متروپولیت هیلاریون مسئول روابط خارجی کلیسای ارتدکس روس در گفتگو با خبرنگاران پس از نشست شورای عالی دینی کلیسای ارتدکس روس از قطع ارتباط این نهاد با پاتریکخانه فنر در شهر استانبول ترکیه خبر داد
این تصمیم به دنبال پذیرش درخواست استقلال ساختارهای کلیسایی جدایی خواه ارتدکس در اوکراین اتخاذ شده است. متروپولیت هیلاریون خاطرنشان ساخت با توجه به اقدامات پاتریکخانه فنر استانبول ناگزیر به بستن همه کانال های ارتباطی با این نهاد شدیم.
گفتنی است پاتریکخانه فنر استانبول درخواست استقلال ساختارهای کلیسایی جدایی خواه ارتدکس در اوکراین از کلیسای ارتدوکس روس در مسکو را پس از نشستی سه روزه قبول کرد.

این تصمیم پس از لغو تصمیم سال 1686 پاتریکخانه فنر استانبول درباره انتقال منطقه کلیسایی کی یف به تابعیت از کلیسای ارتدوکس روس در مسکو گرفته شد. 
پاتریکخانه فنر استانبول و بارتلمئوس ، رهبر اعظم آن از سوی برخی مسیحیان ارتدوکس جهان به عنوان رهبری جهان ارتدوکس شناخته می شود. 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала