رشد موازی طلا و دلار

© Fotolia / Darknightskyرشد موازی طلا و دلار
رشد موازی طلا و دلار - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نزول شاخص‌های سهام منجر به افزایش تقاضا در بازار طلای جهان شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اقتصاد نیوز، همزمان با نشست بانک مرکزی آمریکا، تداوم رشد نرخ بهره برخلاف رویکرد دونالد ترامپ حکایت داشت و شاخص دلار را تقویت کرد.

دلار تا پنجاه درصد ریزش می کند - اسپوتنیک ایران
دلار تا پنجاه درصد ریزش می کند

با نشر متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا، احتمال افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده همچنان وجود دارد. در نهایت این مساله موجب افزایش ارزش دلار و کاهش قیمت طلا در پایان مبادلات روز چهارشنبه شد.
بر اساس این گزارش قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز پنجشنبه با 0.1 درصد افزایش روبرو شده و به 1223 دلار رسیده است. قیمت طلا روز دوشنبه به 1233 دلار رسیده بود.
ارزش دلار آمریکا در برابر ارزهای معتبر بین المللی نیز با افزایش روبرو شده است.
این در شرایطی است که دونالد ترامپ به شدت از سیاست های پولی و نرخ بهره فدرال رزرو انتقاد کرده است.
به گفته ترامپ، بانک مرکزی فدرال، تهدید اصلی علیه او است، زیرا نرخ بهره را به سرعت افزایش می دهد. او همچنین شکایت کرد که بانک مرکزی فدرال، که به عنوان بانک مرکزی در ایالات متحده عمل می کند، یک ساختار مستقل است و فشارهای دولت بر آن تأثیر نمی گذارد.
همان زمان، ترامپبارها از بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخ بهره انتقاد کرده و می گوید که این کار می تواند به رشد اقتصادی آسیب وارد کند.
علاوه بر این، به عقیده ترامپ بانک فدرال هنوز هم با دو وظیفه اصلی خود مواجه است: حفظ تورم و حفظ اشتغال. تورم در حال حاضر کمی بیش از دو درصد و بیکاری 3.7 درصد — پایین ترین سطح در حدود نیم قرن است.

 

 

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала