نامه وزیر کشور ایران به همتای پاکستانی

© Fotolia / Curioso Photographyنامه وزیر کشور ایران به همتای پاکستانی
نامه وزیر کشور ایران به همتای پاکستانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر کشور ایران در نامه ای به همتای پاکستانی خود تاکید کرد: تمامی تلاشها برای آزادسازی مرزبانان ایرانی به گروگان گرفته شده انجام شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، عبدالرضا رحمانى فضلى وزیر کشورایران در نامه‌ای به شهریار آفریدی وزیر کشور پاکستان با اشاره به ربایش 14 نفر از مرزبانان کشورمان توسط اشرار تروریست خواستار اهتمام و توجه ویژه دولت پاکستان به تعهدات امنیتی خود در جلوگیری از تحرکات اشرار از خاک این کشور در حمله به پاسگاه های مرزی و تجاوز به حریم جمهوری اسلامی ایران شد.
رحمانی فضلی در این نامه با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران قاطعانه با گروههای تروریستی و تکفیری و اشرار برخورد خواهد کرد، تصریح کرد: تمام تلاش باید معطوف به آزادسازی گروگان ها، مقابله قاطع با تروریست ها و جلوگیری از تکرار چنین حوادث تلخ و ناگواری باشد.
وزیر کشور در این نامه خطاب به شهریار آفریدی وزیر کشور پاکستان تاکید کرد: در چارچوب روابط دوجانبه و اصل حسن همجواری و همچنین تعهدات امنیتی میان دو کشور،انجام عملیات مشترک تا حصول نتیجه با قید فوریت ضروری است.
پیشتر شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان اعلام کرده بود سرویس های امنیتی این کشور در جستجوی نظامیان نیروی مرزبانی ایران هستند که در مرز ایران و پاکستان به اسارت شبه نظامیان در آمده اند اما تعداد مرزبانان را 11 نفر ذکر کرده بود.
وزیر خارجه پاکستان در یک تماس تلفنی درباره جریان عملیات تجسسی برای پیدا کردن مرزبانان ایرانی برای محمد جواد ظریف، همتای ایرانی خود تعریف کرد.
بر اساس این گزارش دو کشور در سطح مقامات نظامی عالی رتبه در رابطه با این مسئله همکاری می کنند.
عملیات تجسسی از جمله از طریق هوا جریان دارد.
خبرگزاری آسوشیتدپرس یادآور می شود مرزبانان ایرانی در مرز پاکستان به اسارت گروهی از شبه نظامیان در آمدند. تا به حال هیچ گروهی مسئولیت این کار را بر عهده خود نگرفته است اما در ایران معتقدند سربازان این کشور اسیر گروهک "جیش العدل" شده اند که با القاعده* مرتبط است.
*گروه تروریستی ممنوعه در روسیه

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала