آیا دست داشتن سرکنسول عربستان در قتل خاشقجی واقعیت دارد؟

© AP Photo / Virginia Mayoآیا دست داشتن سرکنسول عربستان در قتل خاشقجی واقعیت دارد؟
آیا دست داشتن سرکنسول عربستان در قتل خاشقجی واقعیت دارد؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ادعا شده محمد العتیبی، سرکنسول عربستان سعودی در استانبول در قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار مخالف سعودی دست داشته است.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را روزنامه Yeni Safak با استناد به منابعی در نهادهای انتظامی ترکیه اعلام کرده است.
پیشتر یک منبع در وزارت خارجه ترکیه تائید کرد بازرسی از سرکنسولگری عربستان در استانبول به تعویق افتاده چون اعضای کارگروه مشترک برای تحقیقات درباره قتل خاشقجی از طرف عربستان نتوانسته اند در عملیات تحقیقاتی مربوطه شرکت کنند. همچنین بعد از ظهر دیروز، کنسول عربستان در ترکیه به طور ناگهانی خاک ترکیه را ترک کرد و بسیاری این موضوع را به عنوان فرار پیش از اثبات جرم تلقی کردند.
به گزارش روزنامه Yeni Safak، بازپرسان این پرونده دارای نوارهای صوتی تهیه شده در کنسولگری سعودی در روز ناپدید شدن جمال خاشقجی هستند که در یکی از آنها محمد العتیبی خطاب به وی می گوید:" اگر می خواهی زنده باشی،ساکت باش!".

‌تمامی مظنونان به قتل خاشقجی با بن سلمان مرتبط اند - اسپوتنیک ایران
‌تمامی مظنونان به قتل خاشقجی با بن سلمان مرتبط اند

همچنین گزارش داده می شود که خاشقجی قبل از کشته شدن مورد شکنجه قرار گرفته و از جمله انگشتانش قطع شده و به دنبال آن سر بریده شده است. در فایل صوتی، کنسول عربستان خطاب به افرادی که با روزنامه نگار جمال خاشقجی درگیر شده‌اند، می‌گوید: اینجا و داخل کنسولگری این کار را انجام ندهند تا او را به دردسر نیندازند.
گفتنی است، جمال خاشقجی دوم سپتامبر برای کارهای مربوط به مدارکش وارد کنسولگری عربستان در استانبول شده و به‌گفته نامزدش که منتظر او بوده، دیگر از ساختمان بیرون نیامد. مقامات سعودی ادعا کرده‌اند که این نویسنده و روزنامه‌نگار 59ساله از کنسولگری خارج شده است، اما رسانه‌ها گزارش‌هایی مبنی بر به‌قتل رسیدن و تکه تکه شدن جسد او در کنسولگری عربستان منتشر کرده‌اند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала