واکنش مسکو نسبت به گسترش تحریم های آمریکا علیه ایران

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش مسکو نسبت به گسترش تحریم های آمریکا علیه ایران
واکنش مسکو نسبت به گسترش تحریم های آمریکا علیه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مسکو نسبت به گسترش دوباره تحریم ها علیه ایران بطور مشخص منفی برخورد می کند.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه ضمن بیان این مطلب افزود واشنگتن از هیچ کاری برای وارد کردن فشار بر کشورهای نامطلوب برای آمریکا از جمله ایران ابا ندارد.
ریابکوف گفت:" موضع ما بطور مشخص منفی است و فرقی نمی کند که تحریم های یکجانبه امریکا علیه کدام کشور، با کدان دستاویز و به چه دلایلی باشد. غیر قابل قبول بودن تحریم های یکجانبه برون مرزی به عنوان ابزار سیاست خارجی موضع محوری ما بوده و هست".
معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد مسکو در این شرایط به "تعامل کاری معمولی با همکاران ایرانی در رابطه با مسائل زیاد " از جمله همکاری عملی در عرصه های گوناگون و همچنین گفتگوی سیاسی و تعامل در صحنه بین المللی ادامه می دهد.

روسیه به دنبال راهکاری برای حفاظت از ایران دربرابر تحریم ها - اسپوتنیک ایران
روسیه به دنبال راهکاری برای حفاظت از ایران دربرابر تحریم ها

دیروز وزارت خزانه داری آمریکا تحریم های جدیدی را علیه 20 شرکت و بانک ایرانی به خاطر حمایت از شبه نظامیانی که متعاق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وضع کرد.
به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه صادر شده توسط وزارت خزانه داری ایالات متحده اعلام شد: آمریکا تحریم هایی را علیه 20 شرکت و ساختار بانکی ایران وضع کرد با این ادعا که آنها از بسیج ایران حمایت مالی می کنند.
نیروهای بسیج، شبه نظامیانی هستند که بخشی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می باشند.
در این لیست سیاه فهرست شرکتهایی شامل شرکت های سرمایه گذاری، گروه های مالی در زمینه استخراج روی و تولید فولاد، بانک ها، صندوق تعاون و تعدادی دیگر از سازمان ها در ایران قرار دارند.
این اشخاص حقوقی در ایالات متحده آمریکا از انجام هر گونه کار و تجارتی با افرادی که در این لیست سیاه هستند، منع می شوند.
هشتم ماه مه، ترامپ اعلام کرد که از برجام خارج می شود و نه فقط تحریم های قبلی را باز می گرداند بلکه تحریم های جدید علیه تهران را نیز اعمال خواهد کرد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала