منافع ملی در سیاست ترامپ با ایران

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر منافع ملی ترامپ در سیاست با ایران
منافع ملی ترامپ در سیاست با ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
استراتژی کاخ سفید درباره ایران احتمالا منجر به یک درگیری نظامی بین واشنگتن و تهران خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشنال اینترست، استراتژی کاخ سفید درباره ایران احتمالا منجر به یک درگیری نظامی بین واشنگتن و تهران خواهد شد.

این نشریه می نویسد که در استراتژی فشارهای آمریکا با ریاست جمهوری، دونالد ترامپ، نشان می دهد که جمهوری اسلامی در آخرین لحظات خود قرار دارد و کاخ سفید معتقد است که ایران با یک فشار نرم در چند ماه آینده سقوط خواهد کرد.

با این حال، این پیش فرض تلخ باعث می شود سیاست ترامپ بسیار خطرناک باشد، نشریه توضیح می دهد. تاریخ پر از نمونه هایی است که زمانی که فشار بیشتر می شود باعث تحریک رویارویی می شود و نه تسلیم دولت.

این نشریه می نویسد که از انزوای کامل ترامپ در نشست شورای امنیت سازمان ملل در ماه گذشته شگفت زده شد، اما این مورد ممکن است به "عرف جدید" تبدیل شود.

علاوه بر این، سیاست ترامپ باعث شد تا برای انجام معاملات مالی سیستم های جایگزین ایجاد شود که احتمالا موجب تضعیف دلار خواهد شد و توانایی واشنگتن برای استفاده از سیستم مالی موجود به عنوان ابزار قدرت ملی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

ایران احتمالا موضع سخت تر و قاطع تری در برابر نفوذ آمریکا در خاورمیانه خواهد گرفت. یک هفته پیش یک مقام ارشد ایرانی به نشنال اینترست گفت که فشار ترامپ باعث نابودی نیروهای معتدل در تهران شده است که از روابط دیپلماتیک بین ایران و غرب و کاهش تنش ها حمایت می کنند.

با این حال، مشکل واقعی فشار کلی آمریکا این است که اگر ایران نزدیک به فروپاشی باشد، بعید است که ایران به آرامی و با دقت بازی کند و به جای تسلیم شدن ایران، ترامپ باید انتظار مقابله داشته باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала