آغاز ورود کشتی های آمریکا به قطر

© REUTERS / Danny Kelley/Courtesy U.S. Navyآغاز ورود کشتی های آمریکا به قطر
آغاز ورود کشتی های آمریکا به قطر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در راستای مبارزه با تروریست، کشتی بزرگ نظامی آمریکا وارد مرزهای آبی قطر شدند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع قطر گزارش داد که کشتی اسپیس آمریکایی، در روز یکشنبه در راستای اجرای بخشی از همکاری ضد تروریسم میان آمریکا و قطر، وارد بندر دوحه شد.ورود این کشتی ها به پایتخت قطر، پیش از این برنامه ریزی شده بود.

Американский всепогодный тактический истребитель McDonnell Douglas F-15 Eagle - اسپوتنیک ایران
آمریکا جنگنده های اف 15 به ارزش 12 میلیارد دلار به قطر صادر می کند

در بیانیه وزرات دفاع قطر آمده است: "ورود کشتی آمریکایی به دوحه در چارچوب همکاری نظامی با قطر در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی و در راستای اجرای برنامه ایالات متحده در تامین امنیت منطقه، حفاظت از آزادی و تضمین فعالیت تجاری در منطقه و مسیرهای دریایی مجاور آن، صورت گرفته است".
وزارت دفاع قطر، ورود این کشتی را "تظاهرات دوستی و عمق همکاری دوجانبه" نامید.
در این کشتی سه هزار نفر، از جمله 1.6 هزار تفنگدار دریایی حضور دارند.
گفتنی است، پیش از این خالد بن محمد آل العطیه وزیر دفاع قطر اعلام نمود که، قطر سرمایه گذاری 1.8 میلیارد دلاری خود را در گسترش پایگاه هوایی العدید به رهبری ایالات متحده برای عملیات نظامی و ضد تروریستی در خاورمیانه و افغانستان به انجام می رساند.
واشنگتن پست در این خصوص نوشت: «قطر 1.8 میلیارد دلار برای مدرن سازی پایگاه اصلی آمریکا برای عملیات نظامی و ضد تروریستی در خاور میانه و افغانستان صرف خواهد کرد".
به گفته وزیر دفاع قطر، گسترش این پایگاه "شرایط زندگی را برای بیش از 200 افسر آمریکایی ارتقاء می دهد و زیرساخت ها و نیز تغییرات عملیاتی را فراهم می کند".
در حال حاضر، بیش از 10،000 پرسنل نظامی آمریکایی در پایگاه نیروی هوایی ایالات متحده در العدید مستقر هستند و همچنین نیروهای ائتلاف بین المللی علیه گروه تروریستی داعش (گروه ممنوعه در روسیه) در حال فعالیت هستند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала