زندانی سرکنسول عربستان در استانبول

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiyپرچم عربستان
پرچم عربستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرکنسول عربستان بدستور آل سعود از خانه خارج نمی شود.

به گزارش اسپوتنیک  به نقل از ایرنا، محمد العتیبی سرکنسول عربستان سعودی در استانبول که در پرونده ناپدید شدن جمال خاشقچی متهم محسوب می شود، چهار روز است که خود را در خانه زندانی کرده و تمام برنامه های خود را لغو کرده است.

العتیبی که در دومین روز ناپدید شدن خاشقچی با دعوت از خبرنگار رویترز به ساختمان کنسولگری برای بازرسی و تهیه گزارش و عکس، مدعی بود که خاشقچی در آنجا حضور ندارد، این روزها خود را مخفی کرده و دور از دسترس عوامل پلیسی و رسانه ها قرار دارد.

تظاهرات علیه عربستان سعودی در ترکیه - اسپوتنیک ایران
تظاهرات علیه عربستان سعودی در ترکیه

وی در روزهای گذشته تحت فشارهای شدید افکار عمومی بوده و احتمال دستگیری توسط پلیس ترکیه با قوت گرفتن قتل خاشقچی وجود دارد.

روز گذشته برخی رسانه های ترکیه از احتمال اخراج سرکنسول عربستان سعودی در استانبول به عنوان عنصر نامطلوب خبر دادند ولی امروز برخی منابع غیررسمی اعلام کردند که تا زمان مشخص شدن سرنوشت خاشقچی، او اجازه خروج از ترکیه را نخواهد داشت چرا که مطلع ترین فرد درباره سرنوشت خاشقچی محسوب می شود.

منابع خبری غیر رسمی ترکیه اعلام کردند که العتیبی به دستور آل سعود ساکت شده و حق بیرون آمدن از اقامتگاه خود را ندارد و عملا ماموران امنیتی اعزام شده از ریاض به اوضاع سرکنسول، اقامتگاه وی و ساختمان کنسولگری رسیدگی می کنند.

خاشقچی روزنامه نگار مشهور عربستانی که از اعضای انجمن رسانه های ترک ـ عرب بوده است، از 12 روز پیش و از زمان مراجعه به ساختمان سرکنسولگری عربستان در شهر استانبول ناپدید شد.

عربستان، آمریکا را تهدید کرد - اسپوتنیک ایران
عربستان، آمریکا را تهدید کرد

برخی منابع غیررسمی خبری مدعی قتل خاشقچی روزنامه نگار منتقد آل سعود توسط ماموران سرویس امنیتی سعودی پس از شکنجه در کنسولگری عربستان شده اند.

بر اساس شایعه منتشر شده، خاشقچی توسط 15 ماموری که در روز و ساعت حضور او در کنسولگری، از عربستان به استانبول آمده بودند، به قتل رسیده است و قاتلان نیز به کشور خود باز گشته اند.

خاشقچی در مقالاتی که در روزنامه واشنگتن پست نوشته بود، از جنگ عربستان در یمن، بحران اقتصادی با کانادا و دستگیری مدافعان حقوق زنان در عربستان انتقاد کرده بود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала