درخواست سوریه از سازمان ملل برای توقف استفاده از فسفر سفید توسط آمریکا در سوریه

© REUTERS / Ammar Abdallahدرخواست سوریه از سازمان ملل برای توقف استفاده از فسفر سفید توسط آمریکا در سوریه
درخواست سوریه از سازمان ملل برای توقف استفاده از فسفر سفید توسط آمریکا در سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه سوریه درخواست توقف استفاده از فسفر سفید توسط ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا در سوریه را دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سنا، وزارت امور خارجه سوریه از سازمان ملل خواست تا تحقیقات در مورد استفاده ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا از فسفر سفید که طبق کنوانسیون های بین المللی استفاده از آن ممنوع می‌باشد را در حملات هوایی به هجین که منجر به کشته شدن غیرنظامیان شده است، آغاز کند.

استفاده ائتلاف آمریکایی از فسفر سفید در دیرالزور سوریه - اسپوتنیک ایران
استفاده ائتلاف آمریکایی از فسفر سفید در دیرالزور سوریه

این آژانس خبری روز شنبه اعلام کرد که ائتلاف بین المللی به رهبری ایالات متحده از فسفر سفید، که توسط قطعنامه های بین المللی استفاده از آن ممنوع شده است، در جریان حملۀ هوایی به شهر هجین سوریه در استان دیرالزور، استفاده نموده است. پس از این سازمان کرد- عرب SDF از 14 حمله هوایی ائتلاف در این استان خبر داد.
همچنین این آژانس خبری ادامه می‌دهد: سوریه بار دیگر از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواسته است که مسئولیت تضمین صلح و امنیت در سراسر جهان را بر عهده بگیرد و تحقیق بین المللی را در مورد این جنایات انجام دهد، آنها را محکوم کند و اقدامات فوری بمنظور متوقف کردن آنها و جلوگیری از تکرار آنها انجام دهدو همچنین به حضور غیر قانونی ایالات متحده و سایر کشورها در جمهوری عربی سوریه پایان دهد.
درگیری های مسلحانه در کشور سوریه از ماه مارس سال 2011 تا به امروز ادامه دارد. نیروهای ارتش این کشور با شبه نظامیان مسلحی از گروه های گوناگون مبارزه می کنند. مهم ترین و بزرگترین این گروه ها، گروه تروریستی دولت اسلامی یا همان داعش بوده است که اکنون بخش بزرگی از نیروها و اراضی تحت کنترل خود را از دست داده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала