ترامپ : ایران به تسلط بر خاور میانه نزدیک بود

© AFP 2023 / Carlos Barriaترامپ : ایران به تسلط بر خاور میانه نزدیک بود
ترامپ : ایران به تسلط بر خاور میانه نزدیک بود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا معتقد است که ایران نزدیک بود که نقش نقش غالب و سلطه گرانه ای را در خاور میانه ایفا کند اما اکنون شرایط تغییر کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز شنبه در جریان سخنرانی اش در ایالت کنتوکی در اینباره توضیح داد.
ترامپ یادآوری کرد که پیش تر او در خصوص خروج واشنگتن از معاهده اتمی با ایران خبر داده بود. رئیس جمهور آمریکا گفت: « طی یک هفته تا زمانی که به عنوان رئیس جمهور شروع به کار کردم، بررای من پرونده مربوط به اتفاقات را شرح دادند و درباره ایران مسئله فقط این بود که چه زمانی آنها کل خاور میانه را تحت تسلط خود در می آوند. اکنون آنها دیگر به این مسئله فکر نمی کنند.»
ترامپ افزود: « اکنون آنها فاجعه ی نه چندان بزرگی دارند. آشوب در خیابان ها و پولشان هم سقوط کرده است.»
رئیس جمهور آمریکا ادامه داد: « ممکن است یکبار آنها بیایند و بگویند که می خواهند یک معاهده جدید ببندند و این خیلی دور نیست.» وی خاطر نشان کرد که این باید «معاهده واقعی» باشد نه چیزی که دولت قبلی منعقد کرده بود.»
در تاریخ 8 می، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала