کشف بقایای یک کودک خون آشام در ایتالیا

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر کشف بقایای یک کودک خون آشام در ایتالیا
کشف بقایای یک کودک خون آشام در ایتالیا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
باستان شناسان بقایای یک کودک خون آشام را در یک گورستان باستانی در ایتالیا کشف کرده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سایت دانشگاه آریزونا، گروهی از باستان شناسان ایتالیا و ایالات متحده در یک گورستان باستانی در منطقه ایتالیایی اومبریا، بقایای یک کودک که گفته می شود بعلت مالاریا جان خود را از دست داده است را کشف کرده‌اند که با یک تکه سنگ در دهان مانند روش ویژه "دفن خون آشام ها" دفن شده است.

بازگشت سرباز ایرانی به وطن پس از 80 سال+ عکس - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
بازگشت سرباز ایرانی به وطن پس از 80 سال+ عکس

گروهی از باستان شناسان ایتالیایی و باستان شناسان دانشگاه آریزونا و دانشگاه استنفورد، حفاری در قبرستان کودکان قرن پنجم میلادی در ایتالیا در منطقه لونیانو-این-تورینا انجام دادند. طبق گفته دانشمندان، ساکنین محلی اعتقاد دارند فرد متوفی در اثر مالاریا که با سنگ در دهانش او را دفن کرده‌اند، نمیتواند از عالم مردگان بازگردد و بیماری را بین زندگان رواج دهد.
دیوید سورن ، باستان شناس و استاد دانشگاه ایالتی آریزونا می گوید: "من هرگز چیزی شبیه به این را ملاقات نکرده بودم.این بسیار غم انگیز و عجیب و غریب است. در اینجا این افراد را خون آشام های لونیانو می‌نامند.
به گفته دیوید پیکل، سرپرست کاوشگران، این یافته دانشمندان را قادر می سازد تا نه تنها در مورد شیوع بیماری مالاریا که اومبریا حدود 1500 سال پیش با آن مواجه بوده است را مورد بررسی قرار دهند که همچنین در مورد چگونگی تلاش مردم محلی برای مبارزه با این بیماری را نیز مطلع شوند.
گورستان لونیانو-این-تورینا برای باستان شناسان منحصر به فرد است. پیش تر در این مکان، روش های دفن غیرمعمول کودکان و نوزادان با بقایای حیوانات یا با یک دیگ برنز پر از خاکستر یا سنگ هایی که به دست و پای آنها بسته شده بود، یافت شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала