ترامپ ریاض را تهدید به مجازات کرد

© AP Photo / Alex Brandonترامپ ریاض را تهدید به مجازات کرد
ترامپ ریاض را تهدید به مجازات کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور ایالات متحده، ریاض را در صورت دست داشتن در ناپدید شدن روزنامه نگار منتقد، تهدید به مجازات کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ ، رئيس جمهور ایالات متحده اعلام کرد که واشنگتن قصد بررسی وضعیت مربوط به ناپدید شدن جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستان را دارد و در صورتی که ریاض پشت این ماجرا باشد، مجازات سختی در انتظار آنهاست.

ویدیوهای شکنجه و قتل خاشقجی در دست ترکیه است - اسپوتنیک ایران
ویدیوهای شکنجه و قتل خاشقجی در دست ترکیه است

رئيس جمهور آمريکا در مصاحبه با برنامه 60 دقيقه کانال CBS در پاسخ به اين سوال که آیا روزنامه نگار کشته شده است یا خیر و اينکه آیا محمد بن سلمان آل سعود، پادشاه عربستان سعودي، دستور کشتن وی را داده است، گفت: اگر اینطور باشد ما بسیار افسرده و ناراحت خواهیم شد.فعلا که آنها (این مسئله را) انکار میکنند. وی همچنین تاکید کرد: ما میخواهیم به نتیجه برسیم و (اگر چنین باشد) مجازات شدیدی در پی خواهد داشت.
ترامپ از بیان نوع اقدامات محدود کننده بر علیه عربستان در صورتی که ریاض پشت این ماجرا باشد، خودداری کرد اما تاکید نمود که نمیخواهد عرضه سلاح به عربستان سعودی را متوقف کند و کار آمریکایی هایی را که مشغول به انجام این سفارش هستند برهم بزند.
جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد عربستانی که مقاله‌هایی را در نقد محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی برای روزنامه واشنگتن‌ پست نوشته بود، پس از ورودش به ساختمان کنسولگری عربستان در شهر استانبول ناپدید گردیده است. آنکارا ادعا میکند ویدئوهایی از کشته شدن جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستان در داخل کنسولگری عربستان در استانبول در دست دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала