آمریکا به دنبال ایجاد شبه دولت غیر قانونی در سوریه

© Sputnik / Mikhail Voskresenskyآمریکا به دنبال ایجاد شبه دولت غیر قانونی در سوریه
آمریکا به دنبال ایجاد شبه دولت غیر قانونی در سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه روسیه از تلاش های ایالات متحده برای ایجاد یک دولت تصنعى غیر قانونی در سوریه پرده برداری کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاروف، وزیر امور خارجه روسیه، ایالات متحده را متهم به تلاش برای ایجاد یک دولت تصنعى غیر قانونی در سرزمین های تحت حاکمیت دولت سوریه کرده است.
لاورف در پاسخ به خبرنگاران شبکه آر تی فرانس ، فیگارو و پری مچ ، گفت: در شرق فرات، سرزمین های بزرگی وجود دارد که در آن اتفاق های غیر قابل قبول می افتد. اینها سرزمین هایی هستند که آمریکایی ها در حال تلاش هستند تا از طریق متحدان سوری خود، به ویژه کردها، در آنها دولت تصنعى بوجود بیاورند.

ویدیو تحویل اس-300 به سوریه - اسپوتنیک ایران
ویدیو تحویل اس-300 به سوریه

وی همچنین ادامه داد: در این قلمرو، ایالات متحده آمریکا به طور غیرقانونی تلاش می کند تا دولت تصنعى ایجاد کند و همه چیز را برای ایجاد شرایطی زندگی عادی برای معتمدینش ایجاد کند.
لاورف همچنین افزود: آنها (آمریکایی ها) نهادهای دولتی جایگزین برای نهادهای قانونی سوریه ایجاد میکنند و به طور فعال در بازگشت و اسکان مجدد پناهندگان فعالیت میکنند. این در حالیست که نه ایالات متحده، نه فرانسه، و نه دیگر کشورهای غربی خواهان ایجاد شرایط برای بازگشت پناهندگان به سرزمین هایی که تحت کنترل دولت مشروع سوریه هستند، تا زمانی که یک روند سیاسی معتبر (در این کشور) آغاز نشود ، نیستند.
درگیری های مسلحانه در کشور سوریه از ماه مارس سال 2011 تا به امروز ادامه دارد. نیروهای ارتش این کشور با شبه نظامیان مسلحی از گروه های گوناگون مبارزه می کنند. مهم ترین و بزرگترین این گروه ها، گروه تروریستی دولت اسلامی یا همان داعش بوده است که اکنون بخش بزرگی از نیروها و اراضی تحت کنترل خود را از دست داده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала