آیا ترامپ تحریم هایی را علیه ریاض اعمال خواهد کرد؟

© Photo / Ttarasiukآیا ترامپ تحریم هایی را علیه ریاض اعمال خواهد کرد؟
آیا ترامپ تحریم هایی را علیه ریاض اعمال خواهد کرد؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رهبری کمیته امور بین المللی سنای آمریکا از دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا درخواست کرد که درباره ضرورت اعمال تحریمات به خاطر قتل احتمالی جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی تصمیم گیری کند.

به گزارش اسپوتنیک، چندی پیش انجمن رسانه ای ترکیه-عربستان اطلاع داد که این روزنامه نگار که برای روزنامه واشنگتن پست کار می کرد پس از ورود به ساختمان کنسولگری عربستان در ترکیه ناپدید شده است.
به گزارش اسپوتنیک، در نامه امضا شده توسط بوب کورکر، رئیس کمیته امور بین المللی سنای آمریکا و رابرت منندز، معاونش برای ترامپ ضمن بیان این مطلب گفته می شود:" ما انتظار داریم شما هنگام تصمیم گیری درباره این مسئله همه اطلاعات موجود از جمله در رابطه با عالی رتبه ترین شخصیت ها در عربستان را بررسی کنید".
طبق باصطلاح سند ماگنیتسکی علیه فساد مالی، رئیس جمهور امریکا باید طبق درخواست کمیته امور بین المللی سنا باید طی 120 روز درباره ضرورت اعمال تحریم ها علیه مقامات خارجی به خاطر نقض حقوق بشر تصمیم گیری کند.
کنسولگری عربستان در ترکیه دست داشتن در ناپدیدی و قتل روزنامه نگار منتقد سعودی را تکذیب کرده است.

افشای رازی بعد از ناپدید شدن خاشقجی - اسپوتنیک ایران
افشای رازی بعد از ناپدید شدن خاشقجی

جمال خاشقجی قبل از ناپدید شدنش در مصاحبه ای مطبوعاتی در خصوص گفتگوی تلفنی ترامپ و پادشاه عربستان صحبت کرده بود. وی در این مصاحبه گفته بود، ترامپ با این تصور که او از عربستان مقابل ایران حمایت می‌کند، سخت در اشتباه است.
این روزنامه‌نگار ضمن اشاره به وعده ترامپ درباره حمایت از تلاش های عربستان برای منزوی کردن تهران گفته بود، اگر فرض بگیریم عربستان با ایران روبه‌رو شود جنگی پرهزینه برای هر دو طرف و کل جهان خواهد بود، اما عربستان قدرت کافی برای حمایت از خود را دارد و نیازی ندارد بداند چه کسانی هم‌پیمانانش هستند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала