آیا ایستگاه بین المللی فضایی خالی خواهد ماند؟

© Photo / Roscosmos/Sergey Volkovایستگاه بین المللی فضایی
ایستگاه بین المللی فضایی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در «روس کسموس» بعید نمی دانند که ایستگاه بین المللی فضایی بدون خدمه بماند.

به گزارش اسپوتنیک، «روس کسموس» بعید نمی داند که ایستگاه بین المللی فضایی بدون خدمه بماند اما سعی خواهند کرد از پیشرفت اوضاع بدین شکل جلوگیری شود.

سرگی کریکالوف مدیر اجرایی کرپراسیون دولتی روسیه در این خصوص گفت:« به برنامه مشخص کارها توجه خواهیم کرد. برنامه پرتاب ها و تاریخ بازگشت خدمه فضایی از ایستگاه بین المللی فضایی  تغییر خواهد کرد.

به احتمال زیاد تاریخ استارت سفینه باری تغییر خواهد کرد که بعدا پرتاب خواهد شد. با شرکا به تعامل خواهیم پرداخت و برنامه ها تغییر خواهند کرد و تاریخ استارت نیز تغییر خواهد کرد».

سه ماهواره ایرانی برای پرتاب به فضا آماده اند - اسپوتنیک ایران
سه ماهواره ایرانی برای پرتاب به فضا آماده اند

به گفته نماینده «روس کسموس» خروج به فضای آزاد که برای 15 ماه اکتبر برای بازرسی منفذی که در بدنه سفینه « سایوز» ایجاد شده برنامه ریزی شده بود، انجام نخواهد شد. اما در «روسکسموس» سعی می کنند امکان اجرای ورود به فضای آزاد فراهم شود.

روز پنجشنبه یازدهم اکتبر برای نخستین بار در تاریخ روسیه معاصر، در فضانوردی سرنشین دار سانحه رخ داد. موشک سفینه بر «سایوز»  نتوانست سفینه فضایی «سایوز ام اس-10» حامل فضانوردان را به ایستگاه بین المللی فضایی برساند. فضانوردان توانستند در کپسول نجات فرود آیند.

فضانوردان روسیه و آمریکا آسیبی ندیدند.

دلیل سانحه برای موشک سفینه بر سایوز احتمالاً بد بودن اتصالات در بلوک شتاب دهنده مرکزی آن بوده است.

منبعی در صنعت موشک های فضایی روسیه ضمن بیان دلیل سانحه برای موشک سفینه بر سایوز خاطرنشان ساخت:" شاید هنگام جدا شدن بلوک های مرحله دوم موشک، یکی از انها به دلیل اتصال بد به بلوک مرکزی گیر کرده و در نتیجه این سانحه رخ داده باشد".

یادآور می شود امروز هنگام پرواز سفینه سرنشین دار سایوز از پایگاه فضایی بایکانور سانحه رخ داد و در نتیجه آلکسی آوچینین و تالر نیکولاس هیگ، فضانوردان روسیه و آمریکا در قزاقستان فرود اضطراری انجام دادند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала