اعلام مخارج ایران در عراق، سوریه و یمن

CC BY-SA 2.0 / Gage Skidmore / Mike Pompeoاعلام مخارج ایران در عراق، سوریه و یمن
اعلام مخارج ایران در عراق، سوریه و یمن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارگروه ویژه ایران در وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که ایران از سال 2012 تا کنون، بیش از 16 میلیارد دلار برای «حمایت از تروریسم» در عراق، سوریه و یمن هزینه کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العربیه ، در این گزارش که لینک آن را مایک پومپئو وزیر امور خارجه آمریکا در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر منتشر کرده، آمده است که ایران به وسیله سپاه قدس، شاخه برون مرزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، این اموال را با روش‌های پیچیده‌ای، به شبه‌نظامیان و گروه‌هایی رسانده که به نیابت از تهران در کشورهای منطقه می‌جنگند.
این گزارش همچنین جزئیاتی از رفتارهای ایران در منطقه دارد که آن را با سر تیترهایی همچون «حمایت از تروریسم، برنامه موشکی، دور زدن تحریم‌ها، تهدید دریانوردی و امنیت، نقض حقوق بشر و آسیب رسانی به محیط زیست» توصیف کرده است.

ذوق زدگی نتانیاهو از سخنان پمپئو در خصوص ایران - اسپوتنیک ایران
ذوق زدگی نتانیاهو از سخنان پمپئو در خصوص ایران

این گزارش نوشته است که ایران همچنان به اعضای از گروه القاعده پناه می‌دهد و محل اقامت و همچنین گذرگاه برای عبور و مروم برای آن‌ها فراهم می‌کند؛ مساله‌ای که باعث شد القاعده بتواند جنگجو و پول از مناطقی در جنوب آسیا به سوریه منتقل کند.
مایک پومپئو وزیر امور خارجه آمریکا در توئیتی نوشت: «در حالی که مردم ایران برای زندگی مباره می‌کنند، نظام ایران با نقض قانون، بیش از 16 میلیارد دلار را از سال 2012 برای حمایت از اسد (رئیس جمهور سوریه) و متحدان و نمایندگانش در سوریه، عراق و یمن، هزینه کرده است.
پیشتر سرگئی ورشینین، معاون وزیر خارجه روسیه گفته بود نظامیان ایرانی و گروه های متحد آنها به درخواست دولت قانونی سوریه در این کشور هستند. این نکته بارها گفته شده و باید مورد تذکر و تاکید قرار بگیرد چون بسیار مهم است. آنها برای کمک در آنجا قرار داشته و واقعاً در مبارزه با تروریسم کمک می کنند".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала