اورهال هواپیما های روسی در ایران + عکس

© Sputnik / Vitaliy Ankov /  مراجعه به بانک تصاویر اورهال هواپیما های روسی در ایران + عکس
اورهال هواپیما های روسی  در ایران + عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
متخصصان پایگاه شهید دوران نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران در شیراز موفق شده‌اند بدون کمک روس‌ها به خودکفایی کامل در تعمیر و اورهال هواپیمای ایلوشین برسند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم پایگاه هوایی شهید دوران شیراز پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در 15کیلومتری جنوب شیراز و با دو باند پروازی افتتاح شد و در ابتدا محل آموزش خلبانان نیروی هوایی ارتش بود ولی پس از ورود هواپیماهای C-130 به ناوگان ترابری نیروی هوایی، پایگاه شیراز به پایگاه اصلی هواپیماهای ترابری C-130 مبدل شد.
پس از ورود هواپیماهای ایلوشین به ایران،پایگاه هوایی شیراز به محل اصلی استقرار این هواپیماها تبدیل شد و از آن زمان به بعد، اورهال هواپیماهای C-130 و ایلوشین نیروی هوایی ایران در این پایگاه انجام می‌شود.
هواپیمای ایلوشین 76 یک هواپیمای ترابری سنگین روسی با چهار موتور جت است که توانایی حمل 40 تن بار را دارد. این هواپیما 5 نفر خدمه شامل خلبان، کمک‌خلبان، افسر ناوبری، مهندس پرواز و یک نفر لود مستر (متخصص حمل بار) دارد.
این هواپیما در دهه 70 وارد نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران شده و به‌عنوان یک هواپیمای ترابری سنگین به‌کارگیری می‌شود. ایلوشین 76 قابلیت انجام عملیات‌های تاکتیکی و ترابری را دارد و به همین دلیل عملیاتی بودن و حفظ توان آن، از اهمیت بالایی در نیروی هوایی ارتش برخوردار است.
از زمان تحویل این هواپیما به نیروی هوایی ارتش 27 سال می‌گذرد. در ابتدا متخصصان روس برای اورهال و تعمیر این هواپیما به نیروی هوایی کمک می‌کردند اما به‌دلیل تحریم‌ها این کمک‌ها ادامه نیافت و نیروهای فنی نهاجا خودشان اورهال این هواپیما را به‌عهده گرفته اند.
به گزارش اسپوتنیک، مهمترین دستاورد متخصصان پایگاه شهید دوران شیراز، تعمیر و اورهال موتورهای هواپیمای ایلوشین است. در حوزه اورهال، تعمیر اساسی موتورهای هواپیما تنها در اختیار کشورهای سازنده هر هواپیما است و دانش فنی تعمیر آن تنها در اختیار شرکت‌های سازنده هواپیما است. اما متخصصان پایگاه شهید دوران نهاجا با ورود به حوزه تعمیر و اورهال موتورهای هواپیمای ایلوشین کار بزرگی انجام داده‌اند و به حوزه انحصاری تعمیر موتور ورود کرده‌اند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала